Ton, Ik ben benieuwd. zaterdag ben ik er helaas niet, maar ik hoop hem toch echt maandag te zien vliegen!
En met dat linkje doe je me heel veel plezier. er zitten een aantal oude bekenden tussen. O.a. de PH-429 voor de hangar in oude staat (en nog zonder de 2e hangar). Op dat vliegtuig heb ik heel wat uurtjes gemaakt in mijn beginjaren.
En ook de PH-366 (een K6e die bij ons heeft gevlogen) maar die verkocht werd voordat ik solo was. Een aantal andere vliegtuigen ken ik omdat mijn vader daar wel op gelest heeft als instructeur bij andere clubs, of in zijn beginjaren op Terlet. Dus pure nostalgie!
ik zal ook eens kijken of mijn vader ook op de PH-239 heeft gevlogen want die is lang biij Flevo geweest en daar gingen wij ook met mijn vader naar toe als hij gastinstructie gaf (2 van die kleine blonde mannetjes op de achterbank van de Ami 6

)
Dat er zoveel K4's in Nederland vliegen (en met opvolgende registraties Ph-233 t/m PH-248 ) komt ook doordat de KNVvL in de jaren vijftig een heleboel Rhonlerches en Grunau Baby's heeft gekocht. Voor de prestatievliegers een aantal Skylarks. Deze werden dan per seizoen via loting aan de clubs uitgeleend. In het register van Herman Dekker heb je ook een volledig overzicht. (dat wil zeggen: de laatste jaren niet meer omdat de namen van de eigenaren niet meer doorgegeven mogen worden i.v.m. privacy.
http://www.hdekker.info/registermap/Z2.htm