tankdruk door uitlaat afwezig?

Alles over brandstof vliegen
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » zo jun 05, 2011 4:08 pm

Ik ben bezig mijn "nieuwe" laagdekker vliegklaar te maken maar ik zie nu net dat er geen nippeltje aan de uitlaat zit voor een slangetje naar de tank. Het slangetje zit er wel maar die is misschien dan ook voor bijtanken en beluchting? Kan hij op natuurlijke stroming of zuigkracht van carburateur lopen?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Cherry » zo jun 05, 2011 5:02 pm

Als de tank netjes in het verlengde van de motor zit en gelijk achter het motorschot dan moet het prima willen.

Marco

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door flymax » zo jun 05, 2011 8:30 pm

Johannes, Heb je het over een methanol motortje of over een echte benzinemotor. Een methanolmotor heeft echt een drukaansluiting nodig om in alle figuren op dezelfde manier te blijven lopen. Ook al ligt deze in een lijn met de motor dan is het nog zo dat een stijgende of een dalende figuur de stand van de tank tov de motor veranderen. Lijnbesturingsvliegers (tenminste de kunstvliegers) maken daar dankbaar gebruik van. Ze hebben geen drukaansluiting en stellen de motor dan zo af dat deze een beetje viertaktent draait. Bij bij een stijgende figuur gaat de motor dan armer lopen omdat hij minder brandstof krijgt. Daardoor gaat hij net iets meer toeren lopen en dat is bij het klimmen natuurlijk erg fijn. Bij een dalende figuur loopt hij zo langzaam dat het vliegtuig remt op de prop.

Lang verhaal maar ik zou er dus toch een druknippel in maken. Ook voor het op de kop vliegen erg handig.
Max

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » zo jun 05, 2011 8:43 pm

ja het is een methanol motor... zal eens kijken of ik wat heb want ik wil proberen morgen te vliegen als het weer mee werkt.

ik denk dat de uitlaat van de auto er aan moet geloven :lol:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Zaktindegeute » zo jun 05, 2011 8:53 pm

Er zijn vast nog wel leden die een uitlaat hebben liggen van een tig cc-tje, gewoon even een oproepje doen
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » zo jun 05, 2011 8:55 pm

ow ik heb hem er al aan zitten... appeltje eitje

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Zaktindegeute » zo jun 05, 2011 9:49 pm

Bekend neusje... Wit met Rood kistje ? :lol:
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » ma jun 06, 2011 5:50 pm

yep klopt Gert.

Ik kom vanavond niet want het weer is te slecht. ik heb uit het werk net wel even het motortje twee tankjes laten lopen.
Maar hij doet het nog niet goed :x ik kan hem goed stationair laten lopen wanneer ik hem redelijk krap afstel maar dan valt hij uit bij gas. Wanneer ik hem lekker ruim zet gaat hij wat moeizaam naar volgas maar dan blijft hij wel lopen alleen dan valt hij stationair weer uit. Misschien te weinig tankdruk om voldoende brandstof te geven bij volgas en sproeier redelijk dicht? De uitlaat is wel zo lek als een mandje. Misschien andere carburateur op zetten met ook een stelschroef voor stationair want dat heeft deze niet.

ow Gert ik zal gelijk even je volgende vraag beantwoorden:
nee ik maak er geen elektromotor op :lol:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Zaktindegeute » ma jun 06, 2011 6:59 pm

Question answered...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » vr jun 10, 2011 5:41 pm

Nou deze motor loopt voor geen meter. Ik heb de uitlaat aangepast en geprobeerd de lekjes dicht te maken maar hij heeft een keer een tik gehad dus dat is niet helemaal gelukt. Ik heb een nieuwe gloeiplug geprobeerd. Ik heb een pakking gemaakt tussen cilinder en kop want die zat er niet. Ik heb de carburateur los gehaald en schoon gemaakt. maar nog steeds het zelfde dus de sproeier dichter draaien om hem stationair te laten draaien en wanneer je dan gas geeft gaat hij wel even maar na 2 seconden gaat hij uit. Wanneer de sproeier meer open staat blijft hij bij volgas wel draaien.
Wat me op viel is dat de zuigen een dikke rand er bovenop heeft en de kop heeft een uitsparing waar die in valt dat had ik nog niet eerder gezien.

Even op marktplaats kijken of er nog motortjes op staan want deze gaat het niet worden geloof ik. Ik neem hem morgen wel mee
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie