tankdruk door uitlaat afwezig?

Alles over brandstof vliegen
Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Cherry » vr jun 10, 2011 7:06 pm

Tussen cilinderbus en kop zit vaak geen pakking, de geharde bus zit direct tegen kop.
Zit de binnenbus er goed in? het wil wel eens voorkomen dat sommigen deze er 180gr verkeerd inzetten. Dan vallen de gaten in behuizing en bus niet samen. er zit vaak een centreer palletje in.
De afdiching tussen carburateur en behuizing moet ook goed dicht zijn.

Hoe is het met de stationair sproeier?
Welk merk is de motor? en hoeveel cc?

Als het allemaal echt niet lukt moet je even bij mij in de oude doos zoeken. ik heb nog wel wat liggen.

gr.
Marco

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » vr jun 10, 2011 8:48 pm

ik weet niet wat voor merk het is. Het is een 3,5cc motor en bij mijn automotoren zit er een heel plat koper ringetje tussen en ik had daar nog wat van liggen dus die zit er tussen en past precies. ik heb nog een stel-ringetje ontdekt en ik denk dat het daarmee moet gaan lukken maar dat ga ik morgen proberen want anders heb ik ruzie met de buren.
het is een plat ringetje die aan de zelfde as zit van de hoofdsproeier. Deze carburateur werkt heel anders als dat ik gewend ben maar ik denk dat het moet gaan lukken.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door Cherry » vr jun 10, 2011 9:08 pm

Waarschijnlijk een HB motor. zwarte carburateur met messing schijfje aan de zijkant?
Dat platte schijfje heeft een streepje. Dat is je stationair sproeier.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: tankdruk door uitlaat afwezig?

Bericht door luppie » vr jun 10, 2011 11:03 pm

yep dat is em. Ik zocht die stationairsproeier ook maar misschien zou dit een oud model kunnen zijn die het niet had. Heb nog een carb van een auto liggen maar die is veel te groot.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie