Pagina 2 van 2

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Geplaatst: di jun 12, 2018 3:52 pm
door Lenige Loetje
Je kan het stukje uitgaande as toch afslijpen en het originele deksel terugplaatsen?

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Geplaatst: di jun 12, 2018 5:38 pm
door luppie
Klopt maar het blijft een aardig massief ding met nog steeds die schijf die de krukas laat draaien. Als hij zonder wil lopen doe ik dat gewoon. Het dekseltje weegt meer als 50 gram en het motortje zelf 300 gram.

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Geplaatst: di jun 12, 2018 6:16 pm
door Tonnie78
Kan je die ruimte niet op een andere manier opvullen.

Bij een toerental van 480 omwentelingen per seconde heeft die extra ruimte nogal wat invloed denk ik. Misschien een aluminium bus draaien die er in past? Al zal dat ook al gauw weer richting de 50 gram gaan.

Aan de andere kant denk ik dat de gewichtsbesparing die je nu realiseert niet opweegt tegen het vermogensverlies wat je daarbij creëert.

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Geplaatst: di jun 12, 2018 7:13 pm
door drikus
Ik volg al een hele tijd tegen volume ruimte van het carter.
Wanneer het je uit komt wil ik graag komen kijken voor een oplossing.
mvg Drikus

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Geplaatst: za sep 19, 2020 1:42 pm
door luppie
dit projectje is alweer ruim twee jaar oud en ik ben er iets verder mee gekomen sindsdien.
En ik moet er ook mee verder want mijn gele Jamara Roo is laatst gecrashet dus ik moet weer een snel vliegtuig hebben.

Het grootste euvel was de korte krukas wat ik heb opgelost. Via de usa een verlengstuk besteld met het juiste schroefdraad zodat ik nu weer verder kan met het vliegtuig.

Ik heb hem gestart met een7x6 Camprop en hij draait best goed maar komt niet niet op het hoogste toerenbereik. Wel al een goede draaisnelheid waarmee hij wel gaat vliegen. Het vergrote carter (zoals je hierboven kan lezen) kan hij wel functioneren. Wat direct opvalt is het geluid wat hem zeker snel doet lijken als hij eenmaal vliegt.

motor, reso-uitlaat met verlengde buis en brandstoftankje van een oud flesje.

Afbeelding

schuifgas met een beugeltje om het gas te bedienen. Ook zie je de verlengde krukas.
Afbeelding

Het model word grofweg een pylonracer waarbij ik de romp zo klein mogelijk probeer te houden. Ik heb hem al voor een deel af. Vleugel wil in nog bekleden met glasvezel.

Afbeelding

Rolroer servo op de vleugel.

Afbeelding

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig (pylon racer)

Geplaatst: zo sep 20, 2020 9:09 pm
door flymax
Hxt -900 servo’s op een snelle pylonracer lijkt me niet erg over houden Johannes?

ik zou minimaal voor vleugelservo’s met metalen tandwielen gaan.

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig (pylon racer)

Geplaatst: wo sep 23, 2020 9:15 pm
door luppie
Klopt Max. Ik heb MG servo´s besteld. Het snelle gele vliegtuig ging waarschijnlijk ook neer door een slechte servo (of ontvangst problemen).

Maar ik heb nog meer uitdagingen voordat dit ding vliegt...
De brandstoftank ligt zo ongeveer tegen de interne uitlaat aan dus die moet ik nog isoleren.
ik heb eigenlijk geen plek voor de gasservo. En de rest zoals hoogteroer servo, accu en ontvanger passen alleen nog in dat smalle deel achter de vleugel . Dat word een kleine accu..

het pijpje halverwege de romp is de uitlaat
Afbeelding