Luppie's laagdekkertje

Alles over brandstof vliegen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Luppie's laagdekkertje

Bericht door luppie » vr mar 20, 2015 7:35 pm

vorig jaar lande ik mijn laag dekkertje wat ongelukkig (crashte) toen de motor uit ging terwijl ik laag vloog.
Toen lag de staart er af en de vleugel was uit de romp gebroken. Een uurtje lijmen en hij zou weer kunnen.
Maar omdat de folie al heel slecht was heb ik hem ook maar in nieuwe folie gezet. In de vleugel zat 1 dikke ouwe servo voor de rolroeren. Deze heb ik vervangen voor twee kleintjes. De tank heeft een extra aansluiting gekregen om te tanken omdat ik door de nieuwe motorkap niet meer kan tanken via de brandstoftoevoer naar de motor. De motorkap is van een oude shampoofles gemaakt. Ook een nieuw fris raampje met wat zwarte decoratie.

Afbeelding

Afbeelding

Vulnippel, motorkap, glaasje.
Afbeelding

Na een testrondje achter het huis bleek het zwart op het glaasje toch geen goed idee.Dat heb ik er snel afgepoetst. Het bleek met wat brandstof er zo af te gaan :shock:

Afbeelding

Nu hopen dat ik hem heel houd
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Luppie's laagdekkertje

Bericht door ton » vr mar 20, 2015 8:57 pm

Ziet er strak uit! als hij net zo vliegt als dat hij er uit ziet heb je er weer veel plezier mee!

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Luppie's laagdekkertje

Bericht door luppie » vr mar 20, 2015 10:01 pm

ja hij vliegt prima. Geen racemonster maar toch lekker toeren door de lucht. Alleen als de motor uit is word het een zwaar bakje die je maar één kans geeft. En dat gebeurd dan nog al eens.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: Luppie's laagdekkertje

Bericht door raymon » za mar 21, 2015 7:17 am

Peter heeft zwarte brandstofslang dat kan je als je het doorsnijd in de lengte
Dan kan het zo om het plastic heen en dat beetje vast lijmen
Model ziet er leuk uit

Plaats reactie