3,5cc auto motor op een vliegtuig (pylon racer)

Alles over brandstof vliegen
Lenige Loetje
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:39 pm
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Bericht door Lenige Loetje » di jun 12, 2018 3:52 pm

Je kan het stukje uitgaande as toch afslijpen en het originele deksel terugplaatsen?

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Bericht door luppie » di jun 12, 2018 5:38 pm

Klopt maar het blijft een aardig massief ding met nog steeds die schijf die de krukas laat draaien. Als hij zonder wil lopen doe ik dat gewoon. Het dekseltje weegt meer als 50 gram en het motortje zelf 300 gram.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Bericht door Tonnie78 » di jun 12, 2018 6:16 pm

Kan je die ruimte niet op een andere manier opvullen.

Bij een toerental van 480 omwentelingen per seconde heeft die extra ruimte nogal wat invloed denk ik. Misschien een aluminium bus draaien die er in past? Al zal dat ook al gauw weer richting de 50 gram gaan.

Aan de andere kant denk ik dat de gewichtsbesparing die je nu realiseert niet opweegt tegen het vermogensverlies wat je daarbij creëert.

drikus
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 12:24 pm
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Bericht door drikus » di jun 12, 2018 7:13 pm

Ik volg al een hele tijd tegen volume ruimte van het carter.
Wanneer het je uit komt wil ik graag komen kijken voor een oplossing.
mvg Drikus

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig

Bericht door luppie » za sep 19, 2020 1:42 pm

dit projectje is alweer ruim twee jaar oud en ik ben er iets verder mee gekomen sindsdien.
En ik moet er ook mee verder want mijn gele Jamara Roo is laatst gecrashet dus ik moet weer een snel vliegtuig hebben.

Het grootste euvel was de korte krukas wat ik heb opgelost. Via de usa een verlengstuk besteld met het juiste schroefdraad zodat ik nu weer verder kan met het vliegtuig.

Ik heb hem gestart met een7x6 Camprop en hij draait best goed maar komt niet niet op het hoogste toerenbereik. Wel al een goede draaisnelheid waarmee hij wel gaat vliegen. Het vergrote carter (zoals je hierboven kan lezen) kan hij wel functioneren. Wat direct opvalt is het geluid wat hem zeker snel doet lijken als hij eenmaal vliegt.

motor, reso-uitlaat met verlengde buis en brandstoftankje van een oud flesje.

Afbeelding

schuifgas met een beugeltje om het gas te bedienen. Ook zie je de verlengde krukas.
Afbeelding

Het model word grofweg een pylonracer waarbij ik de romp zo klein mogelijk probeer te houden. Ik heb hem al voor een deel af. Vleugel wil in nog bekleden met glasvezel.

Afbeelding

Rolroer servo op de vleugel.

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig (pylon racer)

Bericht door flymax » zo sep 20, 2020 9:09 pm

Hxt -900 servo’s op een snelle pylonracer lijkt me niet erg over houden Johannes?

ik zou minimaal voor vleugelservo’s met metalen tandwielen gaan.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: 3,5cc auto motor op een vliegtuig (pylon racer)

Bericht door luppie » wo sep 23, 2020 9:15 pm

Klopt Max. Ik heb MG servo´s besteld. Het snelle gele vliegtuig ging waarschijnlijk ook neer door een slechte servo (of ontvangst problemen).

Maar ik heb nog meer uitdagingen voordat dit ding vliegt...
De brandstoftank ligt zo ongeveer tegen de interne uitlaat aan dus die moet ik nog isoleren.
ik heb eigenlijk geen plek voor de gasservo. En de rest zoals hoogteroer servo, accu en ontvanger passen alleen nog in dat smalle deel achter de vleugel . Dat word een kleine accu..

het pijpje halverwege de romp is de uitlaat
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie