ESG Midzomer meeting 2015

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Jan Jaap » do jan 08, 2015 6:29 pm

Jammer voor jou dus, jij en je brandstofkist. Volgens onderstaand zou je dan niet kunnen vliegen.

Let wel!!!! Er is op het moment van schrijven nog geen goedkeuring van het bestuur.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Tonnie78 » do jan 08, 2015 8:10 pm

Nou zo jammer vind ik dat niet hoor. Ik vind het een goed initiatief. En er blijven volgens mij toch nog 364 dagen over waarop je wel met peut kan vliegen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door luppie » do jan 08, 2015 10:17 pm

je mag toch wel een tankje brandstof in je elektrokist mee nemen Tonnie. Wanneer je niks zegt maar aan het einde van de dag je tank laat zien heb je ze mooi beet genomen. Toch met brandstof gevlogen :D

Ik wil die dag ook wel helpen met "dingen"
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door ph-svv » vr jan 09, 2015 9:11 am

Luppie, moeten we straks de zwevers nog gaan controleren op contrabande ook.. breng ze nou niet op ideeën :lol:

Voorlopig hebben de volgende mensen zich gemeld als hulptroepen:
  • Tonnie
  • Ton
  • Rob
  • Johannes
5 man lijkt me wel even voldoende, het is wellicht een goed idee om binnenkort (Zaterdag de 17e?)
even de koppen bij elkaar te steken om even te brainstormen en te kijken wat er nodig is.

Ik had zelf gedacht aan de volgende zaken:
  • rood/wit lint (en haringen) afzetten pilotenbox en looppaden etc.
  • verlengsnoer (voor het laden van accu's buiten) * Heb ik
  • bordjes plaatsen bij de weg
  • afspraken maken met de barcommissie wat er ingekocht moet worden (de 28e is F5J dus wellicht mooi te combineren)
  • gras maaien
  • Vrijwaringsverklaringen opstellen
De vliegers nemen alles wat ze nodig hebben zelf mee.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Tonnie78 » vr jan 09, 2015 10:40 am

Misschien is het handiger op dit moment om de vraag even aan het bestuur voor te leggen en daarna verder te plannen.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Antwoord 2

Bericht door ph-svv » vr jan 09, 2015 11:37 am

Goed idee Tonnie,

Het is mij op dit moment ook niet geheel duidelijk wat het bestuur verwacht.
Ik zal de vraag welke punten het bestuur nog graag concreet wil hebben met ze bespreken.

Mijn ervaring is dat we een locatie nodig hebben met faciliteiten om een dergelijke meeting te kunnen houden, die hebben we bij Cumulus zeker!

Alles strak plannen heeft (in mijn optiek) weinig toe gevoegde waarde, het loopt dan vaak toch anders dan hoe je het gepland had.
Zolang je de piloten een kader geeft waarbinnen men kan opereren, wat gebeurt tijdens de briefing (net als bij een wedstrijd)
Dan wijzen alle neuzen de zelfde kant op en weet men waar men aan toe is en wat er van hen verwacht word.

De meeste piloten vliegen vaker op meetings (zoals Vintage Glider Treffen en Biggs) en hebben een goed besef waar men mee bezig is en wat de bedoeling is.
De rest regelt zich dan als vanzelf, anders is er altijd nog de vluchtleider (ook om het aan te vragen als je iets niet weet!)

Antwoord van Johannes, organisator afgelopen ESG in Enkhuizen:
Bij ons ging het allemaal lekker makkelijk, er waren geen speciale afspraken(eisen) met het bestuur.
Is natuurlijk wel een risico voor de organisatie i.v.m. eventuele calamiteiten.
Dat het bestuur bij jullie wat vragen stelt, moet je wel respecteren en inderdaad met een voorstel komen.
Ik kan je niet helpen aan een plan, maar vraag aan Max (Flymax) of je zijn formulier mag kopiëren wat hij gebruikt bij het vintage glider treffen in Marknesse. Succes!
NB. Dit laatste had ik reeds zelf gevonden en staat ook in het openingstopic om zodoende de club te vrijwaren van eventuele problemen.

Zodra er meer bekend is laat ik dat hier weer weten.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: ESG Midzomer meeting 2015

Bericht door Erikf » vr jan 09, 2015 4:11 pm

ph-svv schreef: Zet in je agenda:
Zaterdag 20 Juni (uitwijk 27 Juni)
Sander, heb je er rekening mee gehouden dat 28 juni F5J wedstrijden op het veld zijn?

Ik kan me voorstellen dat er leden wel willen helpen maar niet 2 dagen achter elkaar, dus het aantal vrijwilligers zal mogelijk minder worden hierdoor.
Daarnaast, als je de uitwijkdatum gaat gebruiken kan er dat hele weekend niet (als normaal) door leden gevlogen worden. Moet je dat wel willen? Niet iedereen heeft wat met deze evenementen. Maar dit is een keuze die de club zou moeten maken denk ik.
In het algemeen: Misschien is handig om als "ongeschreven regel" aan te houden: maximaal 1 evenement per weekend op het veld.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ESG Midzomer meeting 2015

Bericht door ph-svv » vr jan 09, 2015 4:34 pm

Hoi Erik,

Daarom staat in het rood ook nog CONCEPT boven de tekst :lol:

Uiteraard ik weet dat de 28e F5J gevlogen word, want dan doe ik zelf namelijk ook mee.
Daarom zat ik al op te broeden op een ander alternatief, wellicht 4 Juli??
(Zolang het maar niet in de schoolvakanties valt, want dan komt er geen hond)
Enne, twee dagen achter elkaar trek ik ook niet hoor :D
Erikf schreef: Daarnaast, als je de uitwijkdatum gaat gebruiken kan er dat hele weekend niet (als normaal) door leden gevlogen worden. Moet je dat wel willen?
Niet iedereen heeft wat met deze evenementen. Maar dit is een keuze die de club zou moeten maken denk ik.
In het algemeen: Misschien is handig om als "ongeschreven regel" aan te houden: maximaal 1 evenement per weekend op het veld.
Ik maak me er niet zo druk om, zoals Tonnie ook reeds zei zijn er nog genoeg dagen waarop je wel kan fladderen.
Soms een dagje opofferen voor een gezellig evenement zou in principe toch geen probleem mogen vormen.
Ik neem je commentaar in ieder geval zeker mee in de afweging.

Ps. Je kan je natuurlijk altijd opgeven om lekker mee te doen, je zal zien dat het hartstikke leuk is!
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: ESG Midzomer meeting 2015

Bericht door Erikf » vr jan 09, 2015 7:57 pm

Tja, een concept ken ik als iets wat nog niet volledig uitgewerkt is maar waarvan de inhoud die erin staat wel klopt met wat de bedoeling is.
Vandaar dat ik inhoudelijk reageerde op jouw startpost. Maar ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Excuus richting het bestuur!

Bericht door ph-svv » vr jan 16, 2015 2:12 pm

Het is inmiddels wat rustiger in dit draadje geworden en ik heb ook wat tijd gehad om er over na te denken.

Tijdens de rit naar de KNVvL vergadering heeft JJ mij uitgelegd dat er bestuursleden waren die er moeite mee hebben dat ik dit hier al geplaatst had terwijl er nog geen goedkeuring voor is gegeven.
Wat even gezegd moet worden is dat het bestuur de kop nauwelijks leeg heeft wat betreft de verhuizing, iets waar ik helemaal nooit bij stil heb gestaan.

Bij deze dus alvast mijn welgemeende excuses voor wie zich aangesproken voelt.

Ik heb dit Topic inderdaad te snel geplaatst, maar begrijp aub dat dit komt door mijn enthousiasme.
De reden waarom ik dit gedaan heb was namelijk om het met elkaar bespreekbaar te maken.
Dat was ook de reden waarom ik de term CONCEPT boven aan het topic hebt gezet.
concept [zelfst.naamw].
Uitspraak: kɔnˈsɛpt
Voorbeeld: plan voor hoe je iets gaat maken
Synoniem: ontwerp
Bovenstaande is de wijze waarop ik "CONCEPT" heb opgevat, mijn doel hierbij was om de tekst als ontwerp te laten fungeren.
Zodat we vervolgens met elkaar in gesprek kunnen gaan om duidelijkheid te scheppen over de verwachtingen/wensen voor zowel de leden als het bestuur.
Dat is gelukt, maar pakte helaas iets anders uit dan ik had gehoopt.

Vooralsnog wil ik iedereen vragen om hier niet verder te reageren, totdat er overleg met het bestuur heeft plaats gevonden.

Bedankt voor je begrip.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie