ESG Midzomer meeting 2015

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

ESG Midzomer meeting 2015

Bericht door ph-svv » wo jan 07, 2015 11:59 am

Afbeelding

CONCEPT!
Hierbij een uitnodiging voor de ESG Midzomer meeting 2015 in Kampen !

Voor iedereen die nog steeds twijfelt of hun zwever wel geschikt is om te slepen...
Elke zwever kan gesleept worden en het is de meest veilige methode om je zwever omhoog te brengen.
Ook de grootte is niet belangrijk (dat hoor je wel eens anders).
Modellen van 60cm maar ook van 7 meter, iedereen heeft evenveel plezier en allemaal zijn we bereid om elkaar te helpen.
Iedereen met een elektrosleper of zwever is uiteraard welkom om mee te vliegen en voor de niet vliegers is er genoeg te zien!
Vooral het kleine sleepwerk is ontzettend leuk (zoals bij velen bekend met de clubzwever en de Porter van Max die soms overuren draait).
Iedereen met een elektrosleper of een zwever is uiteraard van harte welkom om mee te vliegen en voor de niet vliegers is er genoeg te zien!!!

Het hoeft dus geen schaal te zijn, ook geen 4 meter, piepschuim is van harte welkom.
Ook de (vintage) zwevers die geen sleephaak hebben kunnen middels klittenband worden gesleept.

Sfeer impressie - Enkhuizen 2014
https://www.youtube.com/watch?v=v0sWsM1daBw

Kosten:
Het kost niets !
We willen alleen dat de koek en zopie van de club goede zaken doet dus, laat je boterhammen thuis en zorg goed voor jezelf!
koffie, thee, frisdrank: € 1
broodjes frikandel/kroket: € 2
IJs: € 1,50
prijzen onder voorbehoud barcomissie

Zet in je agenda:
Zaterdag 20 Juni (uitwijk 27 Juni)

Route:
Afbeelding
Onze locatie: Schansdijk 7 te Kampen
GPS Coördinaten: 52.5571883, 5.8746802

Het veld is toegankelijk vanaf 08:30 uur
Briefing: 10:00 (zorg dus dat je optijd bent!)
Einde vliegtijd: 22:00u

Er zijn toiletten en 230V aanwezig.

Meenemen:
Veel modellen, een goed humeur en je vleugelpen ! :lol:

Regels:

Dmv de handtekening “verklaring eigen risico, WA verzekering en juistheid frequentie” verklaar ik dat ik op eigen risico deelneem aan de ESG Midzomer meeting 2015;
dat ik beschik over een geldige WA verzekering met een dekking voor modelvliegactiviteiten, en dat de juiste frequentie op het formulier staat vermeld.
Tevens verklaar ik hiermee dat ik kennis heb genomen van onderstaande regels:
  1. Omwille van de veiligheid (en onze brandverzekering) mogen er geen accu's binnen geladen worden!
  2. Vliegen met brandstofmotoren is op deze meeting niet toegestaan!
  3. Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht.
  4. Het gebruik van frequentieknijpers is verplicht. Alleen degene die de knijper heeft mag zijn zender op het betreffende kanaal inschakelen. Deze regel is niet van toepassing op de 2,4 ghz.
  5. Het is zeer wenselijk om 's morgens om 10:00 bij de briefing te zijn. Als je later komt, mag je pas vliegen nadat jij je hebt gemeld bij de leider van het vliegbedrijf en na ondertekening van de verklaring.
  6. Men dient zich te houden aan de geldende no-fly-zone; Niet boven de N50, niet ten zuiden van het clubhuis!
  7. De aanwijzingen van de vluchtleider dienen ten alle tijde opgevolgd te worden.
Vliegbedrijf:
Wanneer er geland gaat worden moet er altijd door de piloot “landing” worden geroepen.
Zodat iedereen weet dat er een vliegtuig in aantocht is. Als een vliegtuig van het veld wordt gehaald dient de desbetreffende te roepen “man op 't veld” zodat men weet dat er even niet geland kan worden of kan reageren wanneer er eventueel nog een vliegtuig in aantocht is.

De Start- en landingscircuits worden op de dag zelf bepaald afhankelijk van de windrichting.
(zwevers en slepers landen hierbij gescheiden)

Tot zover, graag tot ziens bij ons op het veld!

het Maximale aantal inschrijvingen van gastvliegers is beperkt tot 30 deelnemers! vol = vol
Intekenen doen we op de bekende wijze: kopieer het lijstje in je eigen post en voeg je eigen gegevens toe.
Inschrijving word pas geopend na goedkeuring door het bestuur


[Cumulus only!]
De opzet is simpel het lijkt me een leuk idee om als club het ESG midzomer treffen te organiseren.
Dan kunnen we tot laat in de avond zweven. Misschien met een BBQ erbij?

De opzet is om gewoon een gezellige sleep/zweef dag met leden en gastvliegers te organiseren.
Het gaat om de langste dag*, dus dan kunnen we vliegen van 10 uur in de ochtend tot zo'n 11 uur in de avond.
* Eerste zaterdag voor of na midzomer (afhankelijk van het weer).

Omdat er vorig jaar op een andere club toch wat wrijving is ontstaan onder de leden even het volgende voorstel, mits noodzakelijk
Programma: 1 uur elektro slepen, 30 min vliegen voor leden (of iets soortgelijks).

GRaag wil ik voor deze dag het volgende verzoek doen, om niet met Quads, brandstofmodellen, of motorvliegtuigen te vliegen tijdens het slepen.
Dit mede vanwege de veiligheid (en rust tijdens het zweven).

Ik zoek alvast mensen die willen helpen bij: Organisatie / Bar / BBQ?
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Tonnie78 » wo jan 07, 2015 5:52 pm

Ik wil wel graag helpen. Als het bestuur akkoord gaat natuurlijk. Doet de BSG groep ook mee :-)

Misschien een idee om dit tijdens de leden vergadering in te brengen.

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door ton » wo jan 07, 2015 8:27 pm

Ik wil ook wel helpen,leuk initiatief!

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door ph-svv » wo jan 07, 2015 9:00 pm

Tonnie78 schreef:Ik wil wel graag helpen. Als het bestuur akkoord gaat natuurlijk. Doet de BSG groep ook mee :-)

Misschien een idee om dit tijdens de leden vergadering in te brengen.
Leuk om te horen dat er animo voor is, ik zal het in de vergadering nog even naar voren brengen idd.
Wat is een BSG groep (of ben ik nu echt blonT? Benzine Slurp Groep ofzo)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
kadet
Berichten: 405
Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door kadet » do jan 08, 2015 12:53 pm

Als je het bestuur meekrijgt Sander dan is dit een mooi initiatief voor een terugkerend clubevenement.
Ik wil daarbij wel hand en spandiensten verrichten maar trek geen kar.

Rob

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door ph-svv » do jan 08, 2015 2:15 pm

kadet schreef: Ik wil daarbij wel hand en spandiensten verrichten maar trek geen kar.

Rob
Dat hoeft ook niet, die kar is voor mij Rob.

Maar als je kan helpen graag, er is toch nog wel het e.e.a. te doen op zo'n dag.
Mijn ervaring is dat op een meeting de piloten zelf heel goed weten wat ze horen te doen.
(Toch zal ik dit bij de aankondiging even aangeven)

Er zijn wat hand- en spandiensten nodig bij:
- de lunch (en eventuele BBQ).
- Het afzetten pilotenbox op het veld.
- Opruimen aan het einde van de dag.
- Iemand die foto's en filmpjes maakt.
- Vluchtleider (Dit zal ik zelf zijn in eerste instantie, maar ook ik wil wel graag een vluchtje maken)
- Etc etc.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Jan Jaap » do jan 08, 2015 3:06 pm

Misschien is het handig om op voorhand een checklist te maken.

Want juist jouw punt:
- etc.etc.

Is nu precies waar het omgaat!!
En zonder plan kun je niet iets organiseren.

Hoeveel man komen er of mogen maximaal aanwezig zijn?
Hoeveel slepers?
Hoeveel zwevers?
Mogen eigen leden ook slepen/vliegen?
Is brandstof toegestaan?

WAT hand en spandiensten is zachtjes uitgedrukt. Als je verwacht dat je alleen met een MBF oproep de mensen binnen krijgt, dan denk ik dat je de plank mis slaat.
Wellicht even handig om een organisator van eerdere ESG evenementen te contacten.

Succes :D
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door ph-svv » do jan 08, 2015 3:30 pm

JJ,

Grappig dat je dat nu net "etc etc" aantikt, die zet ik er net nog snel even bij :lol:
Maar ik snap wat je bedoelt, ik heb de tekst weer in het openings-topic geplaatst, wellicht dat dit wat duidelijkheid schept voor je.

Hoeveel slepers/zwevers? dat kan je opvoorhand niet weten, dat is afhankelijk van het aantal aanmeldingen.
(Meestal ligt de verhouding zo tegen de 1:4)
Mogen eigen leden ook slepen/vliegen? Ja, uiteraard (graag zelfs! lijkt me logisch)
Er word op deze dag alleen met elektro gesleept, dus geen brandstof.

De afgelopen meetings zijn altijd georganiseerd enkel door oproepjes op MBF en de clubleden, dit liep altijd vlekkeloos.
Het aantal aanmeldingen via MBF zit meestal wel SNOR :D
Tel daar onze eigen leden bij op en het festijn is redelijk compleet.
Verder kunnen omliggende clubs ook zeker komen, of specifieke mensen uitnodigen (zoals Gerben).

Ik zal je laatste tip ter harte nemen en te rade gaan bij andere organisatoren, ik kom hier bij je op terug.
Echter, op zich kan ik pas beginnen met plannen maken als het door mag gaan, anders heeft het geen nut.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Antwoord 1

Bericht door ph-svv » do jan 08, 2015 4:17 pm

Hierbij alvast een antwoord van een organisator:

- Als er 40 man komt moet je wel een plek verzorgen waar de auto's kunnen staan.
Is bij ons niet direct een probleem, maar zoveel verwacht ik er ook niet.

- Je moet ook even nadenken waar je de modellen wil opstellen maar dat is vaak afhankelijk van de wind.
Aangezien we over een groot veld beschikken komt dit zeker goed.

- Een briefing vooraf is wel belangrijk waar wel en waar niet gevlogen mag worden.
Staat ook in de vooraankondiging, om 10:00 mensen die later komen mogen pas starten na ondertekening verklaring en krijgen op dat moment de briefing.

- Mijn probleem is meestal om mensen op een meeting te krijgen, meer als 25 man heb ik nog niet mee gemaakt.
Maximum gesteld op 30, maar bijstellen naar beneden kan altijd.

- Op iedere meeting ging het erg gemoedelijk en is het nooit te druk geweest in de lucht.

- Ik vind het moeilijkste altijd om het door te laten gaan of niet vanwege het weer
Er word alleen gevlogen wanneer dit veilig kan, maar gezien de datum moet dit lukken.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Midzomer Elektro sleepmeeting Cumulus

Bericht door Tonnie78 » do jan 08, 2015 4:41 pm

BSG staat natuurlijk voor de brandstof sleur groep.!!! ;-)

Plaats reactie