Bouwen en vliegen wedstrijd 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Bouwen en vliegen wedstrijd 2

Bericht door luppie » za feb 01, 2014 9:33 pm

In 2011 hebben we al eens het idee gehad om zo'n wedstrijd te houden maar er is nog niks van gekomen. Omdat dit toch wel erg leuk lijkt stel ik voor dit te houden op de indooravond van 29 maart. Zo heeft iedereen die mee wil doen genoeg tijd om eventuele onderdelen bij elkaar te sparen.


Het is de bedoeling om zo snel mogelijk een vliegtuig te maken dat een rondje indoor kan vliegen.

Dit zijn de regels:
-er mogen geen kant en klare sjablonen gebruikt worden
-niks van tevoren gesneden.
-alle materialen zijn toegestaan maar wel zelf mee nemen (depron via Han verkrijgbaar?)
-alle motoren en accu's toegestaan
-alle modellen toegestaan
-alle bouwmethoden zijn toegestaan
-motor op een motorplaatje gemonteerd mag.
-alle soldeerwerk van tevoren mag


we beginnen met een plaat depron of materiaal naar keuze en maken er een vliegtuig van waar alle elektronica op gemonteerd word en dan vliegen.

Als puntentelling stel ik voor:
10 punten voor het eerste model dat één compleet rondje vliegt.
10 punten voor het mooiste/origineelste vliegtuig. (scheidsrechter bepaald)
3 punten per compleet rondje in zijn maiden vlucht.
1 punt per rondje in zijn eerste succesvolle vlucht. een vlucht is succesvol wanneer hij één rondje vliegt.


Wedstrijdduur 45 minuten

met deze puntentelling denk ik dat het loont om wat meer aandacht aan je model te geven zodat niet de snelste automatisch wint.

Dan hebben we alleen één of meerdere scheidsrechters nodig want ik wil wel mee doen als dat kan.

Geef hieronder even aan of je mee wilt doen
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Bouwen en vliegen wedstrijd 2

Bericht door Erikf » zo feb 02, 2014 8:56 am

Mag dat rondje vliegen een cirkel zijn of moeten we om twee "palen" heen vliegen die aan bijvoorbeeld beide kanten van de zaal staan? :mrgreen:
Dat laatste lijkt me wel het leukst ;)
Ik denk er nog even over na of ik mee doe. Even kijken wat ik heb liggen :)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Bouwen en vliegen wedstrijd 2

Bericht door luppie » do feb 06, 2014 9:37 pm

Het rondje moet wel van een redelijke omvang zijn maar laat de scheids maar bepalen of het een voldoende groot rondje was. Ik heb zelf geen palen maar dat zou natuurlijk ook best kunnen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie