F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Bericht door Jan Jaap » za apr 05, 2014 10:25 pm

ik begrijp niets van jouw antwoord. Heb je een F5J kist, ga je met een EZ glider vliegen. Dat is zo'n beetje de onderkant van de F5J. Het is niet de eerste keer dat je de Highlight vliegt en als je netjes vliegt zet je niets op het spel.
Je vliegt toch, het is geen combat vliegen of de een of andere kamikaze aktie?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Bericht door flymax » za apr 05, 2014 11:48 pm

We hadden het vandaag op het veld ook al even over westrijdstress. Ik denk dat het verstandig is om met de Easyglider mee te doen. Hoewel de druk vooral in je eigen hoofd zit (je hoeft immers niet te winnen) is het waarschijnlijk leuker om een eerste wedstrijd met zo min mogelijk stress te vliegen. Als je dan langzamerhand steeds fanatieker wordt neemt de wens om met een 4 kleppenkist te vliegen vanzelf toe.

Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Bericht door ph-svv » zo apr 06, 2014 12:33 am

Dat was zo ongeveer ook mijn redenatie, daarbij kom dat Dalfsen een ongelofelijke rotlokatie is. Klein veldje en die hoogspanningsmasten geven mij ook geen fijn gevoel.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Bericht door Jan Jaap » zo apr 06, 2014 7:45 am

ph-svv schreef:Dat was zo ongeveer ook mijn redenatie, daarbij kom dat Dalfsen een ongelofelijke rotlokatie is. Klein veldje en die hoogspanningsmasten geven mij ook geen fijn gevoel.
Ik zal even meehelpen!!!

Welkom in de wereld van de wedstrijden.

Alle andere locaties dan je eigen veld zijn rotlocaties. Waarom? Omdat het niet je eigen veld is.
Hoe staat de wind? Waar ligt de no-fly zone? Waarom staan die bomen of hoogspanningsmasten daar? (Dalfsen, Vught)
Waarom is dat veld zo klein? Hadden ze niet beter.......
Waarom moet ik zo'n eind lopen met al mijn rotzooi en staat mijn auto 300 meter weg? (Wijk en Aalburg)
Waarom hebben ze hier geen clubhuis, maar alleen een golfplaten afdak? (Vught) Waarom kan ik mijn accu's niet laden, ze hebben hier geen eens eigen elektriciteit. Nu moet ik ook nog een loodaccu meenemen en ik moet er wel 300 meter mee lopen. Hebben ze hier niets te eten? Is er geen toilet? (Vught)
Waarom mag je dáár niet vliegen, want dat is de mooiste locatie om te vliegen? Waarom starten er 7 vliegtuigen tegelijk? Waarom vliegt niet iedereen netjes zijn landingcircuit? Waarom komt die kl.....k van die kant?
Waarom valt de wind/thermiek weg?

Zo... ik hoop dat ik je pleziertje niet verpest heb met bovenstaande, maar ik denk dat wij dit afgelopen jaren zo'n beetje hebben meegemaakt in de F5B. Het kunnen allemaal dingen zijn die je dag kunnen vergallen als je daar gevoelig voor bent. Maar het is niet alleen jouw probleem, het is een ieders probleem die op die plek nog nooit heeft gevlogen. Het zit tussen je oren als je je daardoor van de wijs laat brengen.

OK, ik snap dat de stress een gevoelig punt is, maar die is er dan ook met de Easy glider. Alleen voor je gevoel mag je die nog een keer de grond in boren omdat het máár schuim is.

Het is jouw keus en jouw wedstrijd. Ik heb er alle begrip voor als je start met de Easyglider en net wat Max aangeeft: Als je wilt scoren en je wordt fanatieker dan komt die keuze voor die 4 kleppen vleugel vanzelf wel.

Maar bovenal: Je vliegt tegen jezelf. Houdt dat maar in gedachten als je klaar staat voor de start. (het lijkt wel golfen :lol: )
Bij F5B willen we ook alleen maar progressie zien in onze eigen kunsten. Dat we daardoor opeens een iets serieuze tegenstander worden is een leuke bijkomstigheid.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: F5j wedstrijd in Dalfsen op 12 april 2014

Bericht door ph-svv » di apr 08, 2014 10:05 am

Ik heb me afgemeld voor de wedstrijd, reden: geen centen, volgende keer beter
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie