MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Hier alle zender ombouwen of aanpassingen
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door Erikf » do aug 16, 2012 8:43 pm

@Sander,
Deze maand kom ik niet meer op de club dus je even helpen zal wat lastig worden.

Wel kan ik alvast wat tips geven:
Voor een plekje van de elektronica in de zender is een kwestie van rustig puzelen waar het een en ander past. Wel heb ik rekening gehouden met de antennes en de plaats van de draden. Deze heb ik zoveel mogelijk van elkaar weg gehouden om eventuele invloed van het HF te beperken.
De draden die ik schakel zijn de + en de PPM. De - heb ik bewust continu aan elkaar zitten omdat de beide modules dan aan dezelfde massa zijn aangesloten zodat je geen vreemde spanningen en daardoor vreemde storingen krijgt.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door Zaktindegeute » zo sep 02, 2012 6:19 pm

Het "ruimtegebrek " vind ik nog wel weevallen..

Ik heb (omdat ik nieuwsgierig was of het inderdaad niet wou passen) bij een kennis een "beschadigde" MX12 opgehaald. Een maatje had deze zender laten valen, en daardoor had hij geen vertrouwen meer in de zender. Er waren door de val drie schakelaars kapot, de antenne was afgebroken en het deksel van de accuruimte was in stukken.
Twee schakelaars heb ik vervangen voor nieuwe, de derde werkt nog goed, maar is wat verbogen. Deze word t.z.t. ook nog vervangen. De deksel van de accuruimte heb ik nog niet kunnen vinden op internet, dus mocht iemand een kapotte MX12 hebben liggen dan hou ik me aanbevolen. Wel heb ik diverse mails uitstaan m.b.t. dit onderdeel, en wacht rustig af..

Na de nodige reparaties heb ik de FrSky module die ik nog had liggen er gelijk maar ingebakken. En ik moet zeggen..Ik heb er al aardig wat omgebouwd, maar deze had echt de meeste ruimte! Zelfs als je de 35mhz unit laat zitten heb je inderdaad aan de onderzijde nog een mooie plek om je FrSky setje te verstoppen.
Het is gewoon een kwestie van alles wat je "even" niet nodig hebt er uit, en later er weer in..Je kan dan prima overal bij. Je kan zelfs de module (omdat hij zo mooi plat is) links of rechts naast een "gymbal" plakken. (Dit zijn de bewegende delen die de mechanische bewegingen via een potmeter omzetten in een lage of juist hoge weerstand)

Ik heb er voor gekozen de 35 mHz unit niet meer te gebruiken, waardoor het inbouwen nog wat gemakkelijker was. maar de print kan gewoon bovenop de FrSky unit teruggeplaatst worden. De vier schroefjes er weer in, even een dubbele schakelaar om de twee draden van de ppm en de spanning te schakelen inbouwen, solderen en klaar..


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door Erikf » ma sep 03, 2012 7:47 am

Dat heb je weer netjes gedaan. Alsof hij voor de ombouw ontworpen is 8-)

Sander, hoe is het eigenlijk met die van jouw?
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door ph-svv » ma sep 03, 2012 12:50 pm

Project ligt momenteel stil, ik heb er geen geduld voor merk ik en er is geen haast bij.
(Als het voor de 15e maar klaar is)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door ph-svv » za sep 08, 2012 5:27 pm

Vanmorgen even voor gaan zitten met als resultaat dat de frsky nu plaats heeft genomen in mijn MX-12 ipv het 35Mhz gedeelte.

Vanmiddag mee gevlogen, man wat werkt dat mooi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: MX12 modificatie 35MHz + 2.4GHz

Bericht door Erikf » za sep 08, 2012 7:42 pm

Leuk dat je het toch voor elkaar hebt gekregen. :)
Het vliegt in ieder geval een stuk rustiger met het idee dat je een "eigen kanaal" hebt.
Groeten,
Erik

Plaats reactie