Luppie's ati radeon hovercraft

alles over alle soorten hovercrafts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Luppie's ati radeon hovercraft

Bericht door luppie » za dec 15, 2012 11:37 pm

Ik heb een nieuwe hovercraft in elkaar geknutseld.
Dit keer met maar liefst 5 motoren waarvoor 1 voor het luchtkussen en 4 stuks voor voortstuwing.

Er zit geen roer op en hij stuurt door middel van het omwisselen van de draairichting van de motoren. Er zitten ook geen regelaars op want de motoren draaien op een 1S cel die word geschakeld door micro schakelaartjes die ik aan twee servo's heb gelijmd.

De ati radeon 2900 pro videokaart ventilator maakt het luchtkussen. Ik weet dat dit soort ventilatoren meer luchtdruk kunnen maken omdat bij een normale propeller de lucht aan alle kanten langs de prop kan zodra de druk wat hoger word maar deze niet of veel minder. Deze is dus veel beter geschikt om een luchtzak op te blazen.

Hier wat bouwfoto's met als eerste de kale hovercraft met de ati ventilator geïnstalleerd.
Afbeelding
Afbeelding


hier een foto met de 4 motoren op een paar sate stokjes geplakt en die worden aangesloten op een setje van twee schakelaars op één servo. De andere twee motoren krijgen ook een een servo met twee schakelaartjes.
Afbeelding

Hier een testopstelling om te testen of het werkt. En natuurlijk werkte het in één keer :D
Afbeelding

De regelaar die je ziet is trouwens voor de voeding van de ontvanger de ati ventilator draaid gewoon op 12V van een 3S accu.

Hier nog even een filmpje van zijn eerste "vlucht"
[youtube]XDfXFbnSSYQ[/youtube]
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Luppie's ati radeon hovercraft

Bericht door Zaktindegeute » zo dec 16, 2012 10:21 am

Een leuk projectje Luppie, leuk al die recycle onderdelen..echter zijn de motortjes wel een beetje kwetsbaar geplaatst.. Maar daar vind jij wel wat op..

"Houston..... We need a bigger table!"
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie