FPV Quad

Alle info met betrekking tot het vliegen met Tricopters / Quadcopters en Hextacopters
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Erikf » ma jul 29, 2013 5:00 pm

Het is weer een leuk filmpje geworden.
Is het met een Quadcopter nu leuker FPVen of alleen maar anders dan met een vleugelmodel?
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Zaktindegeute » ma jul 29, 2013 5:19 pm

Daar ben ik nog niet over uit Erik.. Wat nou leuker is...
Ik denk dat ik het met de Bixler of Twin Star toch leuker ga vinden omdat je daar (voor mijn gevoel) hoger kan vliegen, en het beeld dan overzichtelijker is ?
Maar misschien ben ik straks wel helemaal verslaafd aan het Quad of HEX fpv-en :lol:
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door luppie » ma jul 29, 2013 9:04 pm

Nu heb ik niet heel veel verstand van quad vliegen maar kun je failsave niet instellen dat hij blijft hooveren bij signaalverlies. Of is het juist belangrijk dat hij naar beneden komt als hij onbestuurbaar is?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Zaktindegeute » di jul 30, 2013 2:38 pm

Volgens mij werkt fail-safe niet bij een Multirotor.. maar misschien heb ik het mis. Gas op NUL is zowieso geen optie :lol:
misschien dat het werkt in combinatie met het systeem wat Thijs heeft ( nasa bordje heet het geloof ik.. ) ik zou me in kunnen denken dat daar de mogelijkheid wel in zit..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door luppie » di jul 30, 2013 8:39 pm

Is het niet zo dat hij gewoon blijft vliegen bij een bepaalde gasstand? Of heeft hij altijd input nodig om ook recht in de lucht te blijven? Kortom heb je niet een bepaalde stand van de sticks waarmee je de handen los kan laten van de zender. Anders werkt het nderdaad niet
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Zaktindegeute » di jul 30, 2013 8:57 pm

Werkt alleen bij windstil weer Lup..

Hij zal dan gewoon met de wind mee drijven. Het probleem is dan dat je bij een bepaalde gasstand stijgt of juist daalt. Een probleem is volgens mij ook dat naar mate je lipo leeg raakt, je steeds meer gas moet geven om op dezelfde hoogte te blijven hooveren ...toch ? Als je lipo dan al aardig gevorderd is, heb je aan de ingestelde (failsafe) gas-stand niets.. en zal hij dus rap naar beneden komen. Zelf zou ik het (denk ik) prettiger vinden dat hij (vooral als er mensen in de buurt zijn) met de motoren uit naar beneden komt.. zodoende kun je alleen maar iemand bezeren met een vallen object, dan een vallend object met roterende props...maar het is maar hoe je het bekijkt..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Zaktindegeute » vr aug 02, 2013 11:10 am

Ik dacht het probleem van het trillen te kunnen oplossen door de camera op een geperst triplex plankje te monteren, en deze dan te monteren met 3 lagen plak-schuim, echter is het alleen maar slechter geworden...
nu eerst maar de assen inkorten, en andere propellors er op, en weer kijken..

http://youtu.be/tZ4XMXKbJSk
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door ph-svv » vr aug 02, 2013 4:25 pm

Zeg buurvrouw wat ziet ik daar ?
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Zaktindegeute » vr aug 02, 2013 6:00 pm

Wat moet je anders doen bij 36 graden Celsius dan de Vibratie en stabilisatie te testen van je FPV Quadrocopter
Het korte filmpje is nog wat schudderig, maar het was ook niet echt lekker weer om rustig rondjes te vliegen met de Quadro.. Door de strakke wind en de temperatuurverschillen in de straat is het niet echt stabiel..!
Vanavond maar weer eens proberen... op het veld of zo..
Wel is de trilling nu grotendeels weg ! Na een hele middag klooien met schuim en rubber ben ik het anders aan gaan pakken.. Gewoon de camera zo stug mogelijk monteren. Ik heb dit gedaan door er een kort stukje alum. koker Zo strak mogelijk met tie-wraps onder het frame te bevestigen, Daarop een klein stukje klitte(n)band, en gewoon vast tapen. en ziedaar de oplossing..!

Wel heb ik ook nieuwe props gebalanceerd, en de asjes van de motoren ingekort

http://youtu.be/ayaMe47R9co
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: FPV Quad

Bericht door Erikf » vr aug 02, 2013 10:28 pm

dat zeker een stuk beter. Is dat trillen van het beeld in de vorige filmpjes niet gewoon het trillen van de lucht door de warmte? 8-) het zou een goede smoes kunnen zijn :D .

hoe is je videoverbinding eigenlijk? Een beetje storing vrij? Ik verwacht op die plek wel wat reflecties van het signaal.
Groeten,
Erik

Plaats reactie