Profielwerkstuk quadcopter

Alle info met betrekking tot het vliegen met Tricopters / Quadcopters en Hextacopters
Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door ph-svv » di aug 19, 2014 9:15 pm

Deze vragen zijn niet eenvoudig te beantwoorden via het forum.

Voor het vliegen heb je aan de ardupilot genoeg, sonor voor afstands/hoogte bepaling.
Zelf een arduino ontwerpen voor het afleveren van de brieven?
MissionPlanner, altijd de laatste :)

HobbyKing. versie 2.7 nemen (de powerset met 433Mhz, dan heb je alles in 1x behalve sonar)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » di aug 19, 2014 9:43 pm

bedoel je met zelf een arduino ontwerpen de hele autopilot of alleen een meganisme om brieven te dumpen? :roll:

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door luppie » wo aug 20, 2014 12:16 am

we mogen niet alleen een tricopter ontwerpen/bouwen en instellen dat hij automatisch vliegt zodat hij brieven kan rondbrengen. We moeten ook iets nieuws bedenken en toevoegen, bijvoorbeeld dat hij de brief in de brievenbus doet of dat hij brieven voor een hele wijk meeneemt en ze bij het juiste adres in de bus doet.
Ik denk dat dit allemaal te veel is. Wanneer je post wilt bezorgen op huisnummer of iets in een brievenbus wilt doen autonoom heb je iets van een camera nodig en software dat de beelden kan interpreteren. Dan moet je het vliegtuig aansturen aan de hand van de beelden etc etc.

Zoals ik al zei ben je al wel 80 uur bezig om een tricopter te ontwerpen en netjes te laten vliegen. Autonoom vliegen met vlieg opdrachten kost al veel meer tijd om te ontwerpen.

Begin maar eens met de copter en wanneer hij goed vliegt en je hebt tijd over kun je er dingen bij verzinnen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door Erikf » wo aug 20, 2014 9:24 pm

AirHance schreef:@erikf Welke setup heeft jou tricopter? Welke hoeveel kv motoren en welke regelaars? :?:
De onderstaande setup is van het voorbeeld wat ik heb gebruikt. Wat ik zelf erin heb zitten weet ik niet precies, staat er ook niet op..... tja, ebay 8-) maar het komt wel in de richting van wat hieronder staat. Misschien is het beter voor jullie project om iets zwaardere setup te gebruiken.

Motors: DT750 750kV Motors
ESC’s: TURNIGY Plush 18amp Speed Controllers
Battery: 3s Turnigy 25-35C 2200mAh LiPo
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door ph-svv » wo aug 20, 2014 10:05 pm

AirHance schreef:bedoel je met zelf een arduino ontwerpen de hele autopilot of alleen een meganisme om brieven te dumpen? :roll:
Je gaat toch al voor de ArduPilot, dan lijkt het me dat je zelf iets moet ontwerpen waarmee je pakjes kan afleveren.
Brieven lijkt me veel te ingewikkeld, in plaats daarvan zou je ook voor Pizza's kunnen gaan ofzo.
(doos gaat pas open als er betaald is ofzo iets, dat is ook redelijk off-the-shelf te vinden en met arduino aan te sturen)

Aangezien je wel wat gewicht moet kunnen dragen, is een H-Quad wellicht iets beter (of je verzint zelf wat leuks)

De 750Kv motoren zijn bij onze vriend HK tekoop, met een 11x4.7 leveren die bijna 900Gr thrust op 3S (en dat dan 4x)
Voor efficientere combinaties, motor en prop moet je even bij Frans aankloppen
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » wo aug 20, 2014 10:37 pm

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn pws-begeleider gevraagd of er echt nog iets nieuws bij moet of dat de multirotor + autopilot ook genoeg is. (ja ik weet het, nog steeds veel werk)
Verder ga ik binnenkort de onderdelen bestellen.
Als ik meer weet komt het wel weer op het forum te staan. :D

Gr. Hans

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door Erikf » do aug 21, 2014 8:10 am

Wil jouw begeleider echt een nieuwe toepassing zien of wil hij dat de multicopter naast autonoom vliegen ook een "nuttige" taak heeft?
In dat laatste geval zou ik de brievenbus laten voor wat het is en gaan kiezen tussen:
- Follow Me
- Inspectie vluchten http://www.microdrones.com/index.php
- search and rescue http://sardrones.org/

Dan heb je weer genoeg uitdaging :)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » do aug 21, 2014 8:52 am

Het gaat er meer om dat de drone een nuttige taak heeft. We hebben toen besloten dat hij de post moet gaan bezorgen maar waarschijnlijk kunnen we dat nog wel verranderen. Ik zal even vragen of de jongen waarmee ik samenwerkt dit ook wat lijkt. Bedankt in ieder geval ;)

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » ma aug 25, 2014 6:07 pm

We zijn weer iets verder, maar ik heb nog een vraagje over de setup. We willen 4 motoren van 750kv, deze hebben 18A nodig. Is een regelaar van 18A dan goed? En is een 3s 2200ma genoeg of hebben we een zwaardere accu nodig?

Groeten Hans ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door ph-svv » ma aug 25, 2014 6:32 pm

Dat is wel erg op het randje als je het mij vraagt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie