Profielwerkstuk quadcopter

Alle info met betrekking tot het vliegen met Tricopters / Quadcopters en Hextacopters
Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » di jul 01, 2014 11:35 am

Hallo allemaal,

Ik moet volgend jaar voor school een profielwerkstuk maken. Dit is een groot onderzoek waar je minimaal 80 uur per persoon mee bezig moet zijn. Je mag ook in plaats van een onderzoek iets gaan ontwerpen. Een PWS maak je meestal in groepjes van twee. Ik ben van plan om samen met iemand uit mijn klas een zelfvliegende quadcopter te maken. Deze quadcopter gaan we volledig zelf programmeren met Arduino.
Nu is onze eerste vraag, weet iemand welke motoren, ESC's en propellers we nodig hebben?
Als frame willen we Deze gebruiken maar misschien is deze stabieler?

Groeten Hans V.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door Jan Jaap » di jul 01, 2014 12:11 pm

Je links doen het bij mij niet. Meestal is hoe groter hoe stabieler. Ik denk dat Thijs er wel iets meer van kan zeggen. Misschien even een mailtje sturen want hij is niet erg actief op het forum.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door Erikf » di jul 01, 2014 5:31 pm

Dat is een leuk project :)
Misschien kende je deze (diydrones.com) site al, maar hier kan je al veel informatie krijgen zodat je niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.
Je hebt het over het programmeren van een arduino board, wil je zelf dan software ontwikkelen of is voor jullie bestaande een programma ook goed. Je zou je dan kunnen verdiepen in de Arducopter.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door ph-svv » di jul 01, 2014 7:01 pm

Nu wil ik geen stokje in de spaken van je wiel steken, maar aan een ardupilot valt weinig meer te verbeteren.
(Zie ArduCopter link van ErikF hierboven)

Misschien is het wel leuk om zelf een nieuw concept te bedenken en uit te werken, daar scoor je dan vast flink punten mee.
Suc6 in ieder geval!
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door luppie » vr jul 04, 2014 12:20 am

Ik denk dat met het maken van een quad en alles aansluiten je al mooi richting de 80 uur gaat. Zelf een programma schrijven, sensoren uitzoeken etc voor een quad in arduino gaat meer richting de 800 uur wanneer je er weinig van af weet.

Als ik jou was zou ik een T-copter maken en een bestaand programma nemen voor arduino en in je werkstuk uitleggen hoe het programma werkt. T-copter schijnt stabiel te zijn en kost je maar 3 motoren en esc's.

Wanneer je in je werkstuk uit kan leggen hoe hij stabiel vliegt door de sensoren en hoe de PID in het programma werkt dan heb je een mooi werkstuk denk ik.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door Erikf » za aug 16, 2014 9:13 pm

@Airhance: Van de T-copter die ik vandaag mee had, is hier de bouwbeschrijving. Het is naar voorbeeld van Tricopter v2.5 gemaakt.
Misschien heb je hier wat aan als inspiratie ;)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door ph-svv » zo aug 17, 2014 12:32 am

Aangezien ik redelijk thuis ben in de materie ardupilot wil ik jullie hierbij wel wat praktische tips geven, ik hoor het wel als je zover bent.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » zo aug 17, 2014 10:45 am

Vanaf morgen moet ik weer naar school. Komende week weet ik dus of het idee kan en mag worden uitgewerkt.

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk drone

Bericht door AirHance » di aug 19, 2014 5:16 pm

Hallo,

Het nieuwste idee is om een tricopter te bouwen en zelfstandig te laten vliegen met de ardupilot. Onze onderzoeksvraag is of het mogelijk is om een drone als postbode te gebruiken. Dit idee wijkt iets af van het eerste dus moesten we even toestemming hiervoor vragen. Het antwoord.... het mag :D maar........ :roll: we mogen niet alleen een tricopter ontwerpen/bouwen en instellen dat hij automatisch vliegt zodat hij brieven kan rondbrengen. We moeten ook iets nieuws bedenken en toevoegen, bijvoorbeeld dat hij de brief in de brievenbus doet of dat hij brieven voor een hele wijk meeneemt en ze bij het juiste adres in de bus doet.

Dus weet iemand misschien of je naast gps gebruik kunt maken van andere sensoren?
En weet iemand welke versie van missionplanner nodig is?

oja :idea: heb je ook nog een appart bordje nodig of zit dit bij de ardupilot in?

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Profielwerkstuk quadcopter

Bericht door AirHance » di aug 19, 2014 5:42 pm

@erikf Welke setup heeft jou tricopter? Welke hoeveel kv motoren en welke regelaars? :?:

@ph-svv Weet jij waar je de ardupilot kan kopen? :?:

Plaats reactie