Nieuw vliegtuig kopen

Bekijk hier de voor beginnende vliegers tips ,tricks, en aanbevelingen
Plaats reactie
Tim

Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door Tim » vr mei 25, 2018 7:25 pm

Hallo,

Ik wil weer een nieuwe vliegtuig kopen, ik wou eerst de Bixler 3 (pnf) gaan kopen maar die is alleen maar beschikbaar in hongkong :| , en vanaf hongkong naar nederland kan niet.

Dus ik heb even verder gekeken en toen kwam ik dit vliegtuig tegen https://hobbyking.com/nl_nl/phoenix-160 ... r-pnf.html , is dit een goed vliegtuig voor een beginner of moet ik toch maar voor de easystar gaan

Mvg Tim.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door Jan Jaap » za mei 26, 2018 7:24 am

Hoi Tim,

De Phoenix ken ik niet maar lijkt wel een aardig vliegtuig. Deze heeft een iets grotere spanwijdte dan de Bixler of Easystar

De Bixler is vergelijkbaar met de Easystar en de Bixler 2 is wel op voorraad in EU. Ik verwacht dat het landingsgestel niet heel erg sterk is en bij de 2 zit deze er niet op.
https://hobbyking.com/en_us/h-king-bixl ... m-pnp.html
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door sandeaa (Ton) » za mei 26, 2018 9:56 am

Tja voor een beginner zou ik voor de Bixler gaan.
Prop bovenop en de romp is van schuim.
Bij jou keuze (Phoenix) zal een slechte landing meer schade opleveren aan romp, kromme motoras, prop kapot.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door luppie » zo mei 27, 2018 12:40 pm

Als je al redelijk kan vliegen zal ik voor de Phoenix gaan. Hij is groter, zal een beter zweefvliegtuig zijn.
Als je nog moet leren vliegen is de bixler beter omdat hij minder kwetsbaar is.

Eigenlijk wat Ton al zei :D
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Tim

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door Tim » ma jun 04, 2018 9:33 pm

Ik ben voor de phoenix 1600 gegaan en heb er al een paar leuke vluchten mee gemaakt op een weiland :) , Helaas moest ik ineens een noodlanding maken aangezien het vliegtuig ineens niet meer omhoog ging met een nog halve accu. de landing ging goed maar toen ik het vliegtuig opende rook het naar brand en toen merkte ik gelijk dat de magneet van de motor het niet meer deed. Het viel me ook op dat de prop in de lucht bleef draaien (zonder gas te geven), Misschien dat daardoor de motor te warm werd. Ik heb een claim gemaakt bij hobby king en ze sturen mij een nieuw motortje op :D

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door luppie » di jun 05, 2018 10:37 pm

Hobbyking is redelijk netjes als het gaat om garantie is mijn ervaring. Let er wel op dat mogelijk ook je regelaar kapot is gegaan want de rook komt van hitte veroorzaakt door elektriciteit die ook door de regelaar is gegaan.

Dat de propeller blijft draaien wanneer je geen gas geeft is normaal wanneer de regelaar geen rem heeft ingesteld. De motor word niet warmer als de propeller wel blijft draaien als je geen gas geeft want hij blijft draaien door de wind. Je kunt de regelaar programmeren zodat de rem werkt en dan zal pas je propeller inklappen.

Het kan zijn dat je per ongeluk een defecte motor had in je vliegtuig maar een motor kan ook kapot gaan als de propeller te groot is of wanneer je een accu gebruikt met te veel cellen waardoor de motor te hard gaat draaien. Maar omdat deze propeller bij de motor zat en je waarschijnlijk wel een 3S accu hebt gebruikt zal de motor defect zijn geweest?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Tim

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door Tim » wo jun 06, 2018 10:56 pm

Ja de regelaar is waarschijnlijk ook stuk, want dat was ook het onderdeel dat naar brand rook, hobbyking is inderdaad heel netjes met garantie, ik krijg een nieuw motortje en een nieuwe regelaar

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... tor-1.html

https://hobbyking.com/en_us/yep-40a-2-6 ... oller.html

Beiden Zijn ze beter dan dat ik had.

Alleen is het wel jammer het waarschijnlijk nog wel even duurt voordat het binnenkomt want het gaat via hongkong, ik weet ook niet of dat ik nu nog douane kosten ga krigen.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Nieuw vliegtuig kopen

Bericht door luppie » vr jun 08, 2018 10:57 pm

Deze dingen zijn zo klein dat ik hiervoor zelf nog nooit extra kosten heb gehad dus ik denk dat je geen extra kosten krijgt.

Je hebt zeker een veel betere motor en regelaar gekregen als dat er in zat dus dat is goed geregeld. Alleen even sleutelen om de motor te wisselen en wat soldeerwerk voor de regelaar. Ik hoop voor je dat de propeller makkelijk op deze as past.

Anders zijn er wel mensen (zoals ik) op de club die je daarbij kunnen helpen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie