2.4 super micro system van HK in een Robbe Starion

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

2.4 super micro system van HK in een Robbe Starion

Bericht door Erikf » zo nov 20, 2011 2:55 pm

Een paar jaar geleden ben ik met een idee begonnen om een rc vliegtuig te bouwen die in de woonkamer moet kunnen vliegen. Inmiddels heb ik dat wel met vrije vlucht modellen voor elkaar gekregen maar nog niet met RC. Nu heeft Hobbyking een RC setje die niet te zwaar is en deze heb dus ik besteld.

zender module
RX + servo's en regelaar

Dan komt de vraag in welke zender moet dit komen. Ik heb nog een oude zender liggen die uit de vorige eeuw stamt :D De Starion (4 kanaal) van Robbe maar ik heb ook nog een Eco (m'n allereerste zender) liggen ook van Robbe alleen die heeft maar 3 kanalen en moet gerepareerd worden.
Het was even puzelen maar de Eco ga ik repareren en gebruiken voor een modelauto die ik nog heb liggen, de Starion ga ik ombouwen naar 2.4 GHz.

Het ombouwen in het kort:
Het begin:

Afbeelding

En hier moet de module in komen :roll:

Afbeelding

De 40MHz module eruit, antenne naar de Eco:

Afbeelding

En 2.4 GHz erin:

Afbeelding

Na de handleiding gelezen te hebben, ja soms ben ik verstandig :lol: , en na wat aanpassingen
in de zender werkt het naar behoren. Het motortje heb ik geleend van de setup van een PalmZ.

Afbeelding

De motor die ik wil gaan gebruiken heb ik inmiddels besteld in Engeland bij Micron radio control
Als je kijkt bij "micro en indoor" dan vind je de onderdelen die echt klein zijn ;)
Dus het project "Living Room Flyer" is weer een stapje verder 8-)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: 2.4 super micro system van HK in een Robbe Starion

Bericht door flymax » zo nov 20, 2011 9:11 pm

Ik ben ook met een project om in de woonkamer te vliegen bezig; ik spaar voor een woonkamer ter grootte van de Oosterholthoeve :lol:
Max

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: 2.4 super micro system van HK in een Robbe Starion

Bericht door Erikf » ma nov 21, 2011 6:44 am

Laat het even weten als je klaar bent met dat project ;) dan komen we wel even invliegen :lol:
Groeten,
Erik

Plaats reactie