Algemeen FPV draadje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door flymax » do jun 29, 2017 5:10 pm

Tja jammer dat het verboden is. Dankzij de mooie filmpjes zoals hierboven......

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » do jun 29, 2017 9:14 pm

Tja, die regelgeving....... ik zeg er niets meer over, ik zie wel hoe die gaat worden.

Binnen mijn mogelijkheden zit ik toch weer naar FPV te kijken. Mooie flmpjes maken is niet m'n ambitie dus dat is al geen probleem. Ik zal het toch dichter bij huis moeten zoeken en mogelijk heb ik al een loods gevonden om daar samen met de eigenaar eens te gaan vliegen. :)

Waar ik aan zit te denken is eind van dit jaar iets te kopen of te bouwen in de richting van een kleine FPV multicopter.
In een loods is daar zeker mee te vliegen, en met weinig wind daar buiten ook wel.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door luppie » vr jun 30, 2017 9:24 pm

Volgens mij mag je nog steeds fpv vliegen wanneer je een kijker/helper bij je hebt die het model volgt?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door flymax » vr jun 30, 2017 9:29 pm

Outdoor is het verboden. Kijk hier maar:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/ve ... ie.251763/

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » za jul 01, 2017 1:55 pm

Vanmorgen de FPV spullen weer eens aangesloten en het werkte nog :)
De camera zat nog op de rc-auto dus nadat ik een kapje voor over de camera had gemaakt om de regen tegen te houden, kon ik een rondje rijden in de tuin. Na 2 rondjes wist ik weer waarom ik dit zo'n tijd niet meer had gedaan :mrgreen: ik kan nu kiezen: of reispilletjes slikken, een goed geveerde RC-auto kopen of de camera op de rc-boot zetten.

De laatste optie is het geworden, dus ik ben nu de camera op de boot aan het bouwen samen met de APM module om de boot autonoom te kunnen laten varen.
Dus dat is nu m'n zomerproject 8-)

@Johannes, outdoor FPV vliegen is inderdaad (binnenkort?) niet meer toegestaan dus daarom kijk ik naar alternatieven zoals met de quad FPV indoor vliegen en dan outdoor zonder FPV. Maar ik wacht even af wat er precies gaat gebeuren en wat de ontwikkelingen zijn wat betreft indoor vliegen.

Afbeelding
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door luppie » za jul 01, 2017 9:10 pm

Valt misschien wat te regelen met leraar-leerling systeem waarbij jij de zogenaamde leerling bent met fpv bril?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » zo jul 02, 2017 7:32 am

Helaas Johannes, die oplossing gaat 'm ook niet worden:
regeling modelvliegen artikel 2 punt b

Voorlopig ga ik de opties bekijken met indoor FPV-vliegen. Daar zijn ook mogelijkheden, zie deze link. Dat racen zal waarschijnlijk niet iets voor mijn zijn maar FPV indoor vliegen kan in ieder geval wel. Misschien is een soort hindernisbaan voor drones wel iets...???

En als iemand met een briljant idee komt waardoor FPV-outdoor ook weer mogelijk is dan zal ik wel kijken of dit nog interessant is voor mij.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » za jul 22, 2017 10:47 am

inmiddels heb ik een simulator gevonden voor het FPV vliegen :) https://thedroneracingleague.com/videogame/

De software heb ik al aan de gang op de computer, nu nog leren vliegen 8-)
Groeten,
Erik

Plaats reactie