Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Zaktindegeute » wo jun 29, 2011 10:54 pm

Afgelopen maandag had ik het snode plan opgevat om lekker te gaan slepen, echter een vreemde storing gooide roet in het eten :x

Ik had de kist snel in elkaar gezet, en spoede me naar het veld. De kist neergezet, een klein stukje taxien, en recht op de baan zetten. Ik gaf half gas en de kist was na een 5-6-7- tal meters los. snel klimmen naar een meter of tien om een linker bochtje in te zetten om daarna direct weer te landen. Dit doe ik meestal uit gewoonte vlak voordat ik ga slepen, maar dat terzijde. Vlak voordat ik de bocht wou inzetten schakelde de motor uit en had ik een halve tot een hele seconde geen besturing, en rolde de kist iets naar links. De "storing" was maar van zeer korte duur, en ik kon direct een rechter bocht inzetten om te landen. Echter kneep ik hem wel even. Direct geland om te kijken waar het euvel zat, maar niets kunnen vinden. in de kantine de kist weer uit elkaar gehaald, alles opnieuw aangesloten, de regelaar opnieuwd geconfigureerd, dit bood jammergenoeg ook geen soulaas. Want toen ik de kist weer in elkaar had gezet, en weer over het vliegveld "taxide" ging de motor weer uit, en was er weer voor gedurende 1/2 to 1 seconde weer geen besturing. Duidelijk iets mis dus.

Dinsdag direct een andere Spektrum AR7010 ontvanger besteld om het euvel evnetueel te verhelpen. Want een reikwijdtetest toonde aan dat de ontvangst ( met de zender in de "reikwijdte-test-stand" ) na 25 meter wel ophield. Volgens de specificaties van spektrum moet dit gemakkelijk 30 passen of meer zijn..
Alleen heeft die beste man :evil: van Modelbouw Bloemendaal een normale Spektrum AR7000 gestuurd i.p.v. de nieuwere Spektrum AR7010 DSMX. Morgen de ontvanger er maar in en zaterdag maar weer een reikwijdte test om te zien of er iets is veranderd..( Het kan natuurlijk ook nog de zender zijn :shock: )

"Word vervolgd"
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Zaktindegeute » do jun 30, 2011 10:49 pm

De nieuwe ontvanger was dus binnen.

Ik heb (op aanraden van Thijs) er gelijk maar even een condensator bij gepakt, om een eventueel "brown-out" probleempje voor te zijn ...

Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Jan Jaap » vr jul 01, 2011 8:56 am

Zaktindegeute schreef:Alleen heeft die beste man :evil: van Modelbouw Bloemendaal een normale Spektrum AR7000 gestuurd i.p.v. de nieuwere Spektrum AR7010 DSMX.
Volgens mij heeft ie dezelfde opgestuurd?
Wel weer een onvoorziene financiële kostenpost. Ik wist niet dat de originele ontvangers van Spectrum ook zo duur zijn.
Zaktindegeute schreef:In jou geval zou het inderdaad een duur zwevertje worden omdat je nou eenmaal voor een redelijk duur systeem hebt gekozen.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Zaktindegeute » vr jul 01, 2011 4:46 pm

Ik Had de AR7010 besteld J.J.

Wat betreft jou quote... 1-0 :lol:
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Jan Jaap » vr jul 01, 2011 5:40 pm

Hahahahahaha
sportief :lol: :lol:
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Zaktindegeute » do jul 21, 2011 6:34 pm

Inmiddels zijn we een paar weken verder, en niets vernomen van Horizon hobby GmbH Hamburg....tot vanmiddag

Mijn vrouw overhandigde mij 2 gloednieuwe ontvangers ....

De AR6210 DSMX inclusief sat ontvanger, en (het word nog beter) een AR9000 ook inclusief sat ontvanger !!! :shock:

volledige garantie !

Omdat de door mij opgestuurde ontvangers tijdelijk niet leverbaar zijn hebben ze me ter vervanging deze twee gestuurd.

Wat een Service.. :D

Wat er aan scheelde werd in het begeleidend schrijven jammergenoeg niet verteld, maar je hoort me niet klagen..



Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Electro Super Piper 2,4 Ghz probleempje

Bericht door Jan Jaap » do jul 21, 2011 6:49 pm

Vallen de kosten toch weer enigzins mee. Heb je toch mazzel: 2 halen en de goedkoopste betalen.
Het is 1-1
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie