Failover Regulator van H-King

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door Jan Jaap » zo apr 26, 2015 10:27 pm

Allereerst; zoals bekent stel je een vraag en krijg je tien meningen. Ja klopt, zo creeer je problemen die je nog niet hebt :lol:

--de Bergfalke wordt gebouw als zwever. :)
--de keuze voor HV is ingegeven door de direkte voeding vanuit een (of meerdere) 2S-lipo.voordeel , geen BEC nodig. nadeel zelf iets uitvogelen of zeer dure onderdelen moeten kopen
--de DS-MG-wing-servo`s van Corona passen mooi binnen de bekleding van de vleugel.prima, is over nagedacht, maar zou geen digitale of metal gear hoeven zijn, misschien alleen de flaps?
--ook de H + R + sleep servo`s zijn van Corona type DS339 ook in MG.prima
--dat de servo`s in stelkracht overbemeten zijn kan naar mijn mening nooit een nadeel zijn.tja voordeel/nadeel..... niet nodig en veel stroom nodig hebben. Ik denk als je de afmetingen in zo'n excel sheetje drukt met de uitslagen hierbij, dat je nog verbaasd staat wat je maar nodig hebt

Dan stel ik een vraag over de toepassing van 2 lipo`s met een failsave, omdat er in diverse publikaties adviserend over gesproken wordt, safety first denk ik dan. mee eens, safety first. maar allerlei schakelingen kunnen ook roet in het eten gooien

Uit de diverse beantwoordingen begrijp ik nu dat de toepassing van 2 lipo`s geen gemeengoed is binnen de club, m.u.v. Sander? 2 lipo's in een zwever zijn mij niet bekend. Wellicht dat Max of Frans hier iets over kan zeggen?

Ik heb nog de tijd tot eind augustus, want voor die tijd is de Bergfalke nog een bouwprojekt.tijd zat om te brainstormen
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door flymax » ma apr 27, 2015 10:06 pm

JJ Volgens mij heb je alles al gezegd ;) .

Natuurlijk wordt ook in zwevers ook wel dubbele stroomvoorziening toegepast. Meestal gaat het n.l niet zozeer om het type vliegtuig maar over de hoeveelheid geld die er door de lucht glijdt. Als je net een zwever van meer dan 3000 euro hebt gekocht dan maakt een stroomvoorziening van enkele honderden euro's niet zoveel meer uit. En de wens om je kapitaal te beschermen neemt natuurlijk ook toe (tenzij je oliesheik bent)

En of ze dan ook werkelijk meer zekerheid bieden? Dat laat zich moeilijk bewijzen. Daarvoor is onze "ongevallen" analyse onvoldoende. Is het falen van een accu de oorzaak of is het een gevolg van iets anders? Zoals Tonnie al aangeeft in zijn berichtje over de polyswitchses

Zelf vlieg ik mijn Reiher en andere Zwevers maar met 1 accu. Maar die hebben allemaal maximaal 300 euro gekost. Als ik een verzekeringspremie van 20% (60 euro) zou moeten betalen voor mijn auto dan zocht ik gauw een andere maatschappij. Dus waarom zoveel geld uitgeven zonder de zekerheid dat het helpt. Maar ja met ongeveer 40 vliegtuigen heb ik toch een vorm van redundantie :D

Max

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door Jan Jaap » ma apr 27, 2015 11:46 pm

kadet schreef: --de DS-MG-wing-servo`s van Corona passen mooi binnen de bekleding van de vleugel.
Wat is eigenlijk de bruikbare hoogte in de vleugel waar de servo moet komen?
Bij zo'n kist zal een standaard servo toch al moeten passen? Het profiel is niet zo modern en zo dun dat je alleen maar wing servo's moet plaatsen.

Ik heb nog even bij Lenger zitten kijken, daar hebben ze bijvoorbeeld een Minimoa van 3m+ en daar gebruiken ze een Graupner C5077 analoge kunststof servo van 5kg voor de hele kist. Lijkt me een prima betrouwbare servo.

Edit: Maar ik zie net dat deze duurder is dan een Corona
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door ton » di apr 28, 2015 9:41 am

In mijn Minimoa komen door Weymuller de geadviseerde hitec HS311 en HS81.
Deze geven zelfs "maar" 3 tot 3,5 Kg.
Zal vermoedelijk toch wel voldoende zijn. Anders kom ik er wel achter :lol: :x
Maar ik kan me voorstellen dat met zo'n "oud"kistje je belasting ook niet zo hoog is als bv. bij een F3J kist.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door Jan Jaap » di apr 28, 2015 10:21 am

Vaak wordt over gedimensioneerd plus nog een keer de nodige angsttoeslag.
Meestal is het advies al voldoende. Ook bij het advies zit al een angsttoeslag. :lol:
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
kadet
Berichten: 405
Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door kadet » di apr 28, 2015 4:17 pm

https://www.dropbox.com/s/loj0nti3ykwpe ... g.jpg?dl=0

Tonnie, is deze aanpassing van het schema zo toe te passen?
Kan dat met een dubbel polige schakelaar?
CONRAD PTC-zekering Drempelstroom I(H) 0.7 A 16 V (l x b x h) 18.4 x 6.86 x 3 mm Bourns MF-RHT070-0, kan deze worden toegepast?
Er zitten 3 servo`s in van 420 mA en 4 van 400 mA.
De Vishay diodes zijn ook van CONRAD.

Ik verneem dat graag.

Groet, Rob.

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door Tonnie78 » di apr 28, 2015 9:44 pm

Hallo Rob,

Tonnie, is deze aanpassing van het schema zo toe te passen?
Ja deze aanpassing is mogelijk.
Kan dat met een dubbel polige schakelaar?
In plaats van het mechanisch doorlinken van twee normale ontvanger schakelaars kan je ook een dubbelpolige schakelaar gebruiken.
CONRAD PTC-zekering Drempelstroom I(H) 0.7 A 16 V (l x b x h) 18.4 x 6.86 x 3 mm Bourns MF-RHT070-0, kan deze worden toegepast?
Ja hoor deze PTC zekeringen zijn prima als je de lokale economie wilt stimuleren. Als je geen haast heb kan ik je soortgelijke leveren voor 30 cent per stuk.

De Vishay diodes zijn ook van CONRAD.
Hetzelfde geldt voor die diode's. De door jou geselecteerde diode's van Conrad zijn prima bruikbaar, maar ook hier geldt dat die elders goedkoper ( €0.50 ) te vinden zijn. Verder zou ik denk ik kiezen voor cilindrische diodes met een aansluiting aan beide uiteinden. Dit is makkelijker en compacter denk ik.

Tot slot zou ik dit allemaal opbouwen op een print plaatje. Met een beetje geluk zitten de servo aansluitingen van je ontvanger op de juiste positie om perfect uit te lijnen met de printbanen op een gaatjes print. Je kan dan ook direct je accu aansluitingen op deze print maken i.p.v op de S-Bus aansluiting.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Failover Regulator van H-King

Bericht door Jan Jaap » wo jul 15, 2015 11:13 am

Het gaat niet meer over de fail over van HK, maar wel over een accukeuze voor een grote zwever.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/be ... er.230088/
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie