Aansluiten regelaar

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
foetsie

Re: Aansluiten regelaar

Bericht door foetsie » wo jan 29, 2014 1:53 pm

Mijn powerboxen in de diverse grote kisten worden allen gevoed met 2 sets 6 cellen is 7,2 volt NiMh. De powerbox zet het naar 6 volt voor de rx en de servo's.( allen digitaal, BRS, en rond de 40 kg/cm per stuk)
Ik heb op al m,n kisten Nimh en laat de zaak in de kisten zitten tijdens het laden. Kan er in een aantal gevallen niet eens bij aangezien de kisten in de aanhanger zitten en ik net met het laadsnoer bij de buitenkant van de romp in laadplug kan komen.

Hiervoor gekozen aangezien je een lipo NOOIT in de kist moet laden. Zeker niet bij een kist van 10.000 euries (de 62 % Blériot bv!!).

De K8 krijgt ook enkele van die futaba monsters maar dan van rond de 20 kg/cm ( en ook een paar "gewone" Dymonds van 14 kg/cm).

De powerbox is niet alleen bestemt voor het voorkomen van overmatige stromen door je rx maar ook om met dubbele voeding te kunnen werken in geval van uitval van één accu. Tevens dan de mogelijkheid om 2 stuks rx te plaatsen ( zoals bij de 62% Blériot en Geebee).

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aansluiten regelaar

Bericht door ph-svv » wo jan 29, 2014 1:58 pm

Duidelijk verhaal, gewoon een powerbox inbouwen dus en 2 NiMH pakketjes wegen toch niets op zo'n kist.

De accu, regelaar en motor hebben zo hun eigen stroomkring, ook geen risico's op grondlussen en andere narigheid.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Aansluiten regelaar

Bericht door luppie » wo jan 29, 2014 5:31 pm

ik ben nog niet zo handig met dat forum gedoe
Komt vanzelf goed, ik heb hem even verplaatst.

Ik zou de accu's die in de kisten blijven wel in de gaten houden. Ik heb er ook één en af en toe laad ik heb op en na een dag of twee ontlaad ik hem weer zodat ik kan zien hoeveel capaciteit er in de accu is blijven hangen. eigenlijk doe ik dat voor elke NiHm accu wel :roll:

Je moet inderdaad de zwarte en de gele/oranje draad laten zitten aan de regelaar. De oranje daar bevat een pulssignaal met een spanning van 5V maar die spanning moet er wel staan ten opzichte van de nul. Wanneer je de draad door knipt zijn de nullen van de regelaar en de powerbox gescheiden waardoor er verschil in kan zitten. Op die manier zou de puls een vreemde waarde kunnen krijgen.

Ik heb recentelijk wel geleerd dat je elektronica in het vliegtuig trillingvrij moet plaatsen dus op een schuimpje of sponsje kan ik aanraden.

En spanning naar de powerbox zal waarschijnlijk met twee setjes accu's gaan?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie