Algemeen FPV draadje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » za dec 31, 2011 11:36 pm

Dan maken we er van: Gert en Erik pingpongen berichten heen en weer en velen lezen mee... ;)
Jij ook een goeie jaarwisseling Met de familie Max.. :D
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Aanpassing 1,2 Ghz antenne(tje) voor FPV

Bericht door Erikf » zo jan 01, 2012 7:56 pm

flymax schreef:ik dacht meer aan: Gert en Erik pingpongen berichten heen en weer :lol:
:lol: :lol:

Allereerst allemaal een goed en vliegrijk 2012.

Alle spullen om te gaan FPVen zijn nu in bestelling. Nu wil ik ook wat beelden gaan vastleggen en zit te denken om dit te doen met een laptop en een video grabber. Nu moet ik alleen nog uitzoeken waar deze dan aan moet voldoen: geschikt voor windows 7, PAL, resolutie enz

En de OSD komt ook wel maar dat moet ik meer bij de zendamateurs en ATV (amateur televisie) gaan snuffelen. Waarschijnlijk gaat dat neerkomen op solderen en programmeren :D

O,ja, Gert, ik heb wat regelaars liggen 7805 (1A). Daar ga ik even wat van maken, je hoort nog wel.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » zo jan 01, 2012 10:17 pm

Hallo Erik...

Het mooiste is om een apparte camera op je kist te monteren die tegelijkertijd opneemt. Het beeld wat je dan opneemt is dan ook streep en storingsvrij. Terwijl op de grond alle tikjes en storinkjes opgenomen worden.

De schakeling met de 7805, weerstandje, en eventueel condensatortje kun je gewoon in je voedingspanning opnemen, een stukje krimpkous d'r over en klaar is Erik..tenminste..zo zou ik het doen.. ;)

Ben vanavond nog even aan het stoeien geweest met de koffer...Schiet mooi op..
spreek je...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma jan 02, 2012 11:21 am

Even een paar SMA kabeltjes ingekocht om te experimenteren met de diverse antenne's - http://www.ebay.com/itm/12in-SMA-right- ... 256370cf73

Ik zou voor een video grabber eerder kijken op EBAY.COM bij de omdat je dan veel goedkoper uitkomt...

Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » ma jan 02, 2012 11:42 am

Hmm....... ebay is niet zo luxe met de zoek opdrachten dan google :( eerst zocht ik op "video grabber" en dan kom ik snel op duurdere uit dan met "video capture".
Er zijn een aantal inderdaad goedkoper (onder de 10 Euro) maar deze kunnen vaak windows 7 niet aan en ook geen 64 bit processor, dus ik moet erg uitkijken welke ik bestel.

Een compleet kabeltje bestellen met twee sma connectors is wel handig, hoef je alleen door te knippen en daar de antenne aan solderen. Zelf zat ik al te zoeken naar losse connectors maar wat jij doet is wel handiger.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma jan 02, 2012 11:52 am

Dat was inderdaad mijn idee Erik, echter is het SMA kabeltje dan wel aan de korte kant, maar alles is beter dan niets...

wat de video grabber betreft...ik heb 2 jaar geleden eens zo'n cheapo grabber gekocht, en niet gekeken of hij onder windows 7 werkte, maar tot op heden geen probellem ( met die van mij althans )
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma jan 02, 2012 12:46 pm

Gisteren nog even aan het testen geweest met behulp van mijn jongste dochter (handig zo'n hulpje)

kort filmpje

[vimeo]34458374[/vimeo]



Ook nog even de verschillende lenzen geprobeerd in donkere situaties...



Afbeelding



Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma jan 02, 2012 1:41 pm

Welk vliegtuig wil jij gaan gebruiken Erik ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » ma jan 02, 2012 3:28 pm

Dat filmpje ziet er goed uit. Hoe groot is je monitor eigenlijk? Die van mij is een paar centimeter te groot voor mijn koffer :evil:

Voor de eerste testen ga ik een modelauto gebruiken die ik nog heb staan, dan kan ik achter het huis er rustig mee experimenteren.
De Charter wil ik voor het vliegen gebruiken om de startkosten een beetje te beperken. Mocht het goed werken blijf ik de Charter ervoor gebruiken en anders koop ik later dit jaar nog een ander model, het is maar net hoe alles ontwikkeld.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » do jan 05, 2012 10:10 pm

inmiddels zijn alle onderdelen in bestelling dus ik ga even rustig wachten tot de pakjes binnen zijn.
Gert, ik zie op de foto dat jij op kanaal 9 zit, zal het elkaar storen als ik op 8 ga zenden? Als het goed is niet maar ik ken de kwaliteit niet van dit soort ontvangers. Misschien leuk om daar tzt wat testen mee te doen :ugeek:
Een zelfde soort vraag heb ik op modelbouwforum gezet, eens kijken of er een zinnig antwoord komt :? Gezien de reacties op jouw postings op het fpvforum sla ik die even over ;)
Groeten,
Erik

Plaats reactie