Zaterdag 21 juli 2012

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door Jan Jaap » za jul 21, 2012 6:59 pm

Vandaag een druk bezette dag op de club en veel (nieuwe) vliegtuigen in de lucht.
Jan P gaat voor z'n motorbrevet en gaat als de brandweer met de nieuwe Funcup. Echt een leuk toestel voor motorvliegen. Grote wielen, flaps voor langzaam vliegen, snel starten en landen kan op een A4 tje.
Hans met z'n nieuwe Easystar II vliegt nu voor de 2e keer en vliegt al helemaal alleen (wel onder begeleiding). Proficiat, dat gaat de goede kant op.
Ook Pieter gaat goed met z'n Easystar (3e keer). Starten, vliegen en landen gaat als een speer. De laatste landing was niet volgens het boekje en ging recht de pits in, maar gaat goed vooruit.
Sipko heeft vandaag de maidenvlucht van z'n nieuwe Easystar II gemaakt. Rolroeren waren nog niet voorzien van servo's en de kist vliegt nu net als de Easystar I. Kist nog even getrimd en de thermiekbel zoog de kist omhoog.
Dan nog mensen uit Meppel (volgens mij is de naam Leon, tja de moeder heette Corrine. Gek dat ik de namen van vrouwen wel kan onthouden) vader met zoonlief en z'n Cessna nog even langs kwam. Leon heeft toch nog even gevlogen met de kist van Klaas.
Dan nog een nieuw lid Geert Jan met een brandstof motorkist die door Joris vliegklaar is gemaakt en hem daarna het luchtruim in stuurde.
Natuurlijk Han met Funcup en Arcus, Theo en Alexander met de Easystar. (Theo kan bijna op voor z'n brevet, "nog even doorzetten Theo!")
Max, Gerben en Joost met Porter en Easyglider. Thijs met de Mefisto, Klaas met Domino, JJ met Easystar 1 en 2, Joris met MPX dogfighter en een Hobbyking kistje die zich na 5 meter de grond in boorde. Zelfs Dirk is al weer 3 keer geweest in 2 weken (nu met kinderen) en heeft gevlogen met de Easystar. En ook Winus heeft met aanwijzingen van Klaas gevlogen met de ASW 17

Al met al een leuke dag met mooi maar wel fris weer en een lekker briesje.
Mocht iemand nog de namen weten van bovenstaande mensen dan graag even een berichtje of pb.

Door de nieuwe leden is het voor wat betreft het lesgeven wel een stuk drukker. Niet iedereen krijgt genoeg aandacht, vind ik. Maar we doen ons best iedereen een aantal vluchten te laten maken.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door luppie » za jul 21, 2012 8:28 pm

Ik heb dus een leuke vliegdag gemist zie ik. Ik heb me toch ook wel prima vermaakt op een feestje.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door han » zo jul 22, 2012 9:50 am

H allo J.J. leuk dat je even een verslag hebt gemaakt van zaterdag ,ga zo door. Wat namen betreft kan ik je niet helpen, alleen Winus ben je nog vergeten.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door Jan Jaap » zo jul 22, 2012 12:23 pm

Sorry Winus, bericht is aangepast
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door Jan Jaap » zo jul 22, 2012 7:31 pm

Nog enkele foto's
Jan Jaap met warbird, Jos en vlieger Joris
Afbeelding

Nu ook Jan erbij
Afbeelding

Afbeelding

Dirk met zoon
Afbeelding

Warbird......
Afbeelding

Dirk vliegt
Afbeelding
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 juli 2012

Bericht door Jan Jaap » di jul 24, 2012 11:36 am

"vergeten" namen zijn aangepast
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie