X41 met gps logger

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

X41 met gps logger

Bericht door luppie » vr dec 02, 2011 4:45 pm

Ik heb een gps logger gekocht. Deze is op marktplaats vanaf 3 tot 4 tientjes te koop.
Natuurlijk moest hij even getest worden dus ik heb hem in de x41 gedrukt en hier in de weilanden een rondje gevlogen.
Er word software meegeleverd waarmee je de logger kunt uitlezen maar ook programmeren.

Afbeelding

Op het plaatje kun je zien wat de route was natuurlijk maar ook de snelheid en hoogte. De hoogste snelheid was 186,1 km/h en de hoogste gevlogen hoogte was 222 meter. In de auto hem ik een poi (point of interest) gemaakt en overal op de route kun je de muis plaatsen om de data te zien die bij die locatie horen.

grappig is dat de dopplermeting (186km/h) die ik eerder deed van het youtubefilmpje overeen komt met de gemeten gps snelheid.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door Zaktindegeute » vr dec 02, 2011 5:30 pm

Gaaf man !

Ik was ook al op zoek naar een geodkope oplossing...helemaal super..

Kun je file ook laden in Goggle Earth ? dan is het nog mooier te zien..

Ik zat er niet ver naast met mijn geschatte snelheid. ;)
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door luppie » vr dec 02, 2011 6:03 pm

ja het plaatje dat je ziet is Google Earth.
Volgens mij gebruiken alle gps loggers google earth
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door Erikf » za dec 03, 2011 8:12 am

Mooi hoor. Je kunt er een hoop informatie uithalen zie ik.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door luppie » za dec 24, 2011 5:15 pm

Ik heb weer een log gemaakt van vandaag en een nieuw snelheidsrecord gevlogen namelijk 249km/h!
Ik moet nog even zien hoe ik aparte logjes kan maken van elke vlucht want bij kortdurend uitschakelen maakt hij er één lange log van.
Het is dus een log van twee vluchten lang
Afbeelding

voor mijn gevoel heb ik helemaal niet over de N50 gevlogen maar de log zegt toch iets anders. misschien een afwijking of ik vloog echt zo ver weg :oops:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door Erikf » za dec 24, 2011 5:56 pm

Je hebt lekker wild gevlogen ;) en een mooie snelheid.
Misschien een keer in je auto leggen en je rit loggen. Dan valt het wel op of het een afwijking heeft of niet.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door luppie » za dec 24, 2011 6:58 pm

ik heb hem al in de auto gehad en de snelheid maar ook de weg was exact goed maar met die wilde bochten weet ik niet of het wel goed gaat.. waarschijnlijk wel
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: X41 met gps logger

Bericht door flymax » za dec 24, 2011 7:02 pm

Luppie schreef:Ik heb weer een log gemaakt van vandaag en een nieuw snelheidsrecord gevlogen namelijk 249km/h!
Ik moet nog even zien hoe ik aparte logjes kan maken van elke vlucht want bij kortdurend uitschakelen maakt hij er één lange log van.
Het is dus een log van twee vluchten lang
Afbeelding

voor mijn gevoel heb ik helemaal niet over de N50 gevlogen maar de log zegt toch iets anders. misschien een afwijking of ik vloog echt zo ver weg :oops:

Ik merk dat iedereen de afstand tot de N50 overschat. Zeker met zo'n snelle kist ben je daar zo. Maar ik zie ook menig easystar daar boven vliegen, zelfs bij lesvluchten. Zolang het goed gaat........
Max

Plaats reactie