Maandagavond 20-06-2011

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Zaktindegeute » ma jun 20, 2011 11:38 pm

Een heerlijke avond om te vliegen..

Lekker aan het slepen geweest met de 6S - Super Piper
O.a de Reiher van Max, De Micro Floh van Max, Gerben met z'n Easy glider, en Dennis met zijn kleine B4
Helaas was na de eerste accu mijn prop dusdanig beschadigd dat verder vliegen onverantwoord was. Helaas moest ik Max toen teleurstellen, maar heb het (dacht ik ) ruimschoots geodgemaakt door z'n "start en loopjongen"te zijn voor de Micro Floh aan het Elastiek.. :lol:

Enig minpuntje vond ik dat sommige leden de veiligheid en dus de regels niet in acht namen.
Zo werd er:
Dwars op de wind gestart en geland.
Aan de verkeerde zijde van de buizen gevlogen, gestart, en geland.
Boven de N-50 en boven het publiek / piloten gevlogen...

Nou kennen sommige van jullie mij, en weten dat IK wel diegene wil zijn die er wat van zegt. Al krijg ik wel de indruk dat sommigen er weinig mee doen..maar dat terzijde.. We spreken niet voor niets tijdens iedere ledenvergaring af dat WE elkaar er op aan spreken
Laten we het (zoals vanavond) gezellig, en vooral veilig houden...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door luppie » di jun 21, 2011 12:20 am

yep was een lekker stukje vliegen vandaag!
richtingsroer servo van de depron trainer bleef wel opeens in de hoek hangen tijdens een vlucht dus dat was in een spiraal naar beneden maar dankzij hoogteroer kon ik redelijk zacht landen. op de grond bleef hij ook af en toe hangen maar als je er een tikje tegenaan geeft doet hij het weer.

Ik ga nu een constructie maken dat de servo elke seconden een tikje krijgt van een andere servo zodat hij niet vast blijft zitten. Of toch gewoon vervangen :lol:

de x41 (groene snelle) ratelde wat en daar zit waarschijnlijk een magneetje los in de motor. Krijg alleen met geen mogelijkheid die bel er af :twisted:

tenslotte de stits sky baby.... voor de mensen die hem niet hebben zien vliegen kunnen hem binnenkort bewonderen aan een draadje in de kantine.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Jan Jaap » di jun 21, 2011 12:05 pm

Tja, dwars op de wind opstijgen, dat was ik dus. Ik stond ook helemaal aan de noordkant maar dat is geen excuus. Ik wist niet eens dat er wind was hahahahha, maar goed, je hebt wel gelijk.

Er waren ook bestuursleden die stonden te kijken. Verwachten wij daar dan een actievere houding van? In het begin stond er nog wel eens een vluchtleider met een oranje hesje aan. Misschien dat weer invoeren? Dan hebben we ook een verantwoordelijke cq. aanspreekpunt.

Dat van die N50 is leuk. Probeer het maar eens goed in te schatten wanneer je erboven vliegt. Bij het lesgeven probeer ik er zoveel mogelijk acht op te geven, maar een stuurfout is snel gemaakt en maakt de vlieghoogte ook nog uit?

En ja dan boven het publiek vliegen, daar stond je zelf ook bij. Ik vertrouw Max zijn stuurkwaliteiten, maar een servo die hapert gooit roet in het eten en weg is je veiligheid.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Jos
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 1:19 pm
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Jos » di jun 21, 2011 9:40 pm

Inderdaad soms lastig te zien waar de wind vandaan komt, zijn er nog plannen voor een nieuwe windzak?
Ik mis hem in ieder geval wel.

--Jos

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Zaktindegeute » di jun 21, 2011 9:51 pm

Een "natte" vinger of een plukje gras doet wonderen...

Afgesproken is in ieder geval:
- Dat WE elkaar er op onze fouten wijzen...
- Dat de eerste piloot die vliegt DIRECT de buizen "goed" legt..zodat er (indien mogelijk) tegen de wind ( ook al is er maar weinig) gestart en geland kan worden.

misschien is het handig om een lijstje met aandachtspunten in de kantine te hangen ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Jan Jaap » di jun 21, 2011 10:26 pm

Zaktindegeute schreef:misschien is het handig om een lijstje met aandachtspunten in de kantine te hangen ?
Je bedoelt bij al die andere lijstjes?

Nee, ik geloof meer in actief aanwezig zijn met een "veiligheidsman", al dan niet met een hesje, maar wel herkenbaar.
Er zijn altijd wel mensen die lesgeven, misschien is dat een optie? Dat wil niet zeggen dat iedereen die les geeft bij toerbeurt de veiligheidsman moet zijn. Maar er is altijd wel een vaste kliek en het zijn vaak ook dezelfde mensen die reageren op veiligheid.
Maar misschien heeft iemand een ander idee?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Zaktindegeute » di jun 21, 2011 11:04 pm

"De man met het hesje" is iets wat jammergenoeg weer vergeten word...Ik ben het met je eens dat we dit weer in ere moeten herstellen..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Maandagavond 20-06-2011

Bericht door Cherry » wo jun 22, 2011 11:18 pm

Ik ben er niet geweest maar als ik zo lees dan moeten we weer even goed aandacht besteden aan de veiligheid.
De ervaring is dat als we er een tijdje op letten het vanzelf gaat.

De wind zak hebben we nog, ik denk dat we alleen een nieuwe paal moeten hebben.
Eentje vast op clubhuis of ergens op vaste paal of een die we tijdens vliegen op het veld zetten???
Ik dacht zelf eentje op het veld omdat de wind bij het clubhuis nogal turbulent is?

Marco

Plaats reactie