Zaterdag 14 mei

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Zaterdag 14 mei

Bericht door Jan Jaap » za mei 14, 2011 6:18 pm

Vandaag veel wind. Inschatting 4-5 beaufort.
Vandaag gevlogen met de Mentor. Ik ben nooit zo weg van veel wind. Maar als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt. Frans ging van start met het slepen van een zwever van Max. Dat ging op zich goed. Na het lossen van Max heeft Frans de zender aan mij gegeven en heb ik het vliegtuig weer aan de grond gezet. Iets te ruw maar het ging.
Bij de tweede vlucht heb ik langer gevlogen. Bij het inzetten van de daling bleek dat het vliegtuig maar langzaam vooruit kwam door de wind. Door mijn onervarenheid viel het vliegtuig ongeveer een halve meter boven de grond stil en klapte toen naar beneden. Tja zelfs het piepschuim van Multiplex was hier niet tegen bestand en dus brak de Mentor in twee delen. Nu weet ik gelijk waar de koolstof staafjes moeten komen voor de versteviging.
Nou ja ik heb er in ieder geval een leer moment bij en dat is dat het vliegtuig gang moet houden. ze zeggen niet voor niets: gang is alles.

Theo heeft nog les gehad van Gert. Voor Theo was het wel spannend. Die had nog niet met zoveel wind gevlogen en nog niet eerder met de motor aan gevlogen.

Max heeft nog storing gehad aan z'n ontvanger accu waardoor zijn zwever rechtstandig de grond in ging. Beetje lijmwerk voor de avond want morgen gaat Max naar het Vintage glider treffen in Hoeven (grens België).
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Zaterdag 14 mei

Bericht door luppie » za mei 14, 2011 6:42 pm

ik heb vandaag mijn buggy weer eens uit de schuur getrokken voor een meeting op de BMX baan in kampen.
We waren met een mannetje of 8 aan het rijden.
Het is een harde baan met gravel dus dat was veel rond spinnen en stof happen een mooie jumps maken of de bulten.
hier wat foto's met de geelrode buggy van mij en wat andere auto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Zaterdag 14 mei

Bericht door Zaktindegeute » za mei 14, 2011 7:57 pm

Vanmiddag voor het eerst met m'n nieuw aanwinst aan het slepen geweest...Ook met veel wind, maar had er iets minder last van, omdat mijn kist natuurlijk iets zwaarder is. Wel moet ook ik bij veel wind iets meer snelheid houden, omdat ook de mijne tijdens de landing iets te hard tegen het (superdroge) veld kwakte, waardoor een vleugeltip een tikje heeft gehad en een beetje secondenlijm nodig heeft..

Ik heb MAX een keer of 8 (dacht ik) naar boven gesleurd, en gezien het laadresultaat zal dit met de huidige accu op een keer of 12 uitkomen verwacht ik.
Ik heb vanmiddag direct thuis de lipo aan de lader gehangen, en kwam tot de conclusie dat deze perfect "in balans" was/is. Na het laden bleek dat er iets meer dan 4000 mAh ingegaan was. Ook m'n ontvanger accu direct weer even volgepompt, deze had maar 300 mAh verbruikt..

Al met al weer een geslaagde vliegmiddag. Ik hoop dat het weer een beetje stabieler word zodat ik een volgende keer m'n FPV spullen uit de kast kan halen. Ik wil graag m'n nieuwe (uitgeklede) setje uittesten, om te zien wat de reikwijdte is. Hiervoor zoek ik nog hulp.. :)
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Zaterdag 14 mei

Bericht door Jan Jaap » za mei 14, 2011 8:02 pm

Hier is de hulp
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Zaterdag 14 mei

Bericht door Zaktindegeute » zo mei 15, 2011 11:54 am

staat genoteerd...

@LUPPIE De Fietscrossbaan van de KWC ? Leuk werk man...moet ik ook een keer zien ! en ik denk JJ ook wel.

see y'all
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Zaterdag 14 mei

Bericht door luppie » zo mei 15, 2011 5:00 pm

ik zal je van tevoren wel informeren want we gaan er zeker vaker heen!
http://vimeo.com/23731982
http://vimeo.com/23732105
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie