Maandag 9 mei

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Maandag 9 mei

Bericht door Jan Jaap » ma mei 09, 2011 10:05 pm

Tjonge wat een mooie avond. De hele dag leek het niet echt mooi. Ik heb zelfs nog getwijfeld of ik nog een kistje zou meenemen.
Er was geen wind en de zon kwam af en toe door de wolken heen en bleek daarna een fantastische avondzon (avondrood) te worden. Af en toe nog een aantal verdwaalde spetters regen, maar dat was niet genoeg om naar binnen te gaan.
Tijdens het lesgeven hebben Theo en Alexander beiden een paar keer geland met mijn EZ*. Als je dat voor het eerst doet is, en het gaat goed, dan is dat een erg
leuke succeservaring. Later heeft Alexander nog met de Graupner Junior gevlogen onder leiding van Gert. Zover als ik het mee heb gekregen ging dat al de goeie kant op.
Voor diegene die het niet mee hebben gekregen: Ik ben nu ook officieel instructeur voor het zweefvliegen en sta geregistreerd bij de KNVVL.

Later op de avond heb ik nog met Johan gevlogen en ook dat ging met deze windstille (bijna) zomeravond helemaal TOP. Mooi rustig sturen en langzaam over het veld vliegen en dan aansluitend landen. Mits geen rare stuurbeweging wordt uitgevoerd, gaat het bijna vanzelf.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Maandag 9 mei

Bericht door frahati » ma mei 09, 2011 10:22 pm

Hallo J J

mooi te horen dat het een leuke avond was en dat we versterking aan het lesfront hebben.

was zelf nog even aan het lessen, en daarna met de charter van Drikus, deze had een probleem
wat later bleek dat het om een slechte soldeer verbinding ging.
zonsondergang
Afbeelding

groet Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Maandag 9 mei

Bericht door Zaktindegeute » di mei 10, 2011 6:49 am

Inderdaad een verschrikkelijk mooie avond om "rustig" te vliegen..Perfect weer voor de nieuwe leden om een stapje verder te gaan, lekker laag aankomen, gas geven en weer gaan met die banaan..

Het lessen met Alexander ging prima...gewoon iedere gelegenheid aangrijpen om een startje te kunnen maken, deze knul heeft in "no-time" z'n brevet..

Trouwens Frans.. - mooie foto !

Zelf in de vooravond nog even gevlogen met de Mini Polaris, en m'n X41 depron ragbak, maar dit deed echt afbreuk aan een zeer mooie avond..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Theo
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
Contacteer:

Re: Maandag 9 mei

Bericht door Theo » di mei 10, 2011 7:54 pm

Jan Jaap,

Van harte gefeliciteerd met je promotie wij zullen er dankbaar gebruik van maken.

We hebben van Peter een nieuwe batterij gekregen en we hebben er ook een andere lader gekocht.
Het is de Robbe B6 EQ-BID

Theo en Alexander

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Maandag 9 mei

Bericht door luppie » di mei 10, 2011 9:45 pm

Inderdaad mooie foto frans!
Dus nu kan ik ook bij jou lessen JJ. Kan ik binnen kort ook leren zweefvliegen :P
Zal de accu weer eens opladen want er ligt al een klein laagje stof op de vleugels geloof ik :oops:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Maandag 9 mei

Bericht door Jan Jaap » di mei 10, 2011 9:59 pm

Luppie schreef:Dus nu kan ik ook bij jou lessen JJ. Kan ik binnen kort ook leren zweefvliegen :P :
Ja leuk, kom weer eens langs....... :lol: gaan we zweefvliegen!!!
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie