Zaterdag 16 april

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Zaterdag 16 april

Bericht door Jan Jaap » zo apr 17, 2011 10:23 am

Het was weer fantastisch vliegweer. Bijna geen wind.

Ik heb de MPX Mentor maar weer eens van stal gehaald. De laatste keer dat ik er mee gevlogen heb was op het vorige veld. Maar toen het gebouw van Asia Food gestalte kreeg kwam er zoveel turbulentie dat ik er daarna maar van af heb gezien. De eerste tijd op het nieuwe veld leek het er ook nog niet op, maar daarna werd het veld geegaliseerd en is er een redelijk vlak stuk terrein.
Frans heeft hem als eerste gevlogen en hij vliegt als een zonnetje. Max stond al te popelen om met zijn vliegtuig gesleept te worden en bij de 2e vlucht ging de EZ glider omhoog. De Mentor had er geen enkele moeite mee. Na de EZ glider ging ook de DG1000 van Max de lucht in en de Mentor kreeg het druk. De zwevers kwamen om en om binnen en de Mentor bleef ze naar boven trekken. Na deze reeks vluchten heb ik het ook geprobeerd en ik moet zeggen dat ik er meer tegenop zag dan dat het daadwerkelijk moeilijk was. De Mentor heeft voldoende vermogen om te slepen en hij is heel goedmoedig en langzaam te vliegen. Met dit weer kon zelfs de motor uit en vliegt hij bijna nog langzamer dan de EZ*. Ook het landen kon zonder motor. Toppie kist!!!
Daarna nog even gevlogen met de EZ* voor het lesgeven en tot slot de Libelle A380 om nog een even echt te zweven.
Klaas heeft er ook mee gevlogen en zodanig afgesteld dat ie bijna niet vooruit kwam. Wat is dat toch een prachtige gracieuze kist om mee te vliegen.
's avonds nog indoor gevlogen (jajajaja, voor het eerst!!!) met de EPP glider Felix. Dit is eigelijk een werptoestel voor vrije vlucht. Deze gemotoriseerd en voorzien van de benodigde servo's en hij vliegt hartstikke leuk. De Felix die ik vloog is 60cm. Er bestaat ook nog een 80cm, 100cm en volgens mij ook nog een 120cm. Kortom weer een toppie dag.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 16 april

Bericht door frahati » zo apr 17, 2011 10:51 am

Hallo J J

een mooi verslag :D

hopen dat er nog vele volgen.

Frans :mrgreen:
happy landings

Plaats reactie