Maiden Ka8E van Rob op zaterdag 20 oktober 2018

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kadet
Berichten: 405
Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
Contacteer:

Maiden Ka8E van Rob op zaterdag 20 oktober 2018

Bericht door kadet » zo okt 21, 2018 11:55 am

De Ka8E uitvoering is afgelopen woensdag getest door Han met een Lipo 4S van 560 gr + 470 gr lood.
De startwagen moet nog worden aangepast dus de spierballen van Gerrit gaven voldoende startsnelheid.
Mooi vlieggedrag met een dito landing, Han in de wolken met dit resultaat.

Nu mijn Ka8E nog waarbij Piet zo vriendelijk was een nieuwe klemkonus te draaien voor de 12x7 klapprop.
Klaas en Frans waren bereid het invliegen voor hun rekening te nemen en na een grondige kontrole werd de Ka8 door Frans gelanceerd waarna Klaas fors moest down trimmen, ondanks dat hij neuslastig was met de 2x lipo`s 4S van totaal 900 gr.
Hoogteroer bijgesteld maar het vlieggedrag was nog niet "je van het".

De meening: het CG point meer naar voren dus 110 gr toegevoegd maar met een negatief resultaat. Konklusie van Doeke; "we gaan de verkeerde kant op" het CG moet juist naar achteren en hij bleek het bij het bij het rechte eind te hebben.

Zelf twee mooie vluchten gemaakt met dito landingen waarbij de laatste niet geheel verliep volgens het boekje omdat ik te laat was met het intrekken van de verstorders.

Al met al een geslaagde maiden waarvoor ik een ieder bedank voor zijn bijdrage.

Groet, Rob.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Maiden Ka8E van Rob op zaterdag 20 oktober 2018

Bericht door luppie » zo okt 21, 2018 4:44 pm

Mooi werk Rob.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Maiden Ka8E van Rob op zaterdag 20 oktober 2018

Bericht door sandeaa (Ton) » zo okt 21, 2018 8:10 pm

Nou Rob mooi dat hij vliegt gefeliciteerd.
Hopelijk zien wij hem eerdaags op de woensdagmiddag.
Dat kan samen met Han een duo start worden.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Plaats reactie