1 november 2014

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

1 november 2014

Bericht door luppie » za nov 01, 2014 11:43 pm

Vandaag was de warmste 1 november ooit en dat was goed te merken. De lucht was strak blauw en de wind was erg kalm.
Er waren een aantal mensen weer druk bezig met de verbouwing want zo werd een nieuwe gasleiding ingegraven.
Natuurlijk werd er ook druk gevlogen met diverse vliegtuigen. Helaas ging één zwever hard tegen de grond maar toch bleek de schade mee te vallen. Verder vloog ik mijn omgekeerde V staart vliegtuig succesvol en ging de Farman sport de eerste keer de lucht in. Ook liet Hans V met zijn maat zien dat ze een mooi project hebben gemaakt van hun tricopter. Vooral dat het frame met een 3D printer is gemaakt en dat het allemaal erg stabiel vliegt. De aansturing via de pc werd ook getest en dat leek allemaal wel goed te gaan volgens mij.

Vanavond was het indoor vliegen. Rond 7:30 druppelden de vliegers binnen. Er werd afgetrapt door de kinderen met een breed scala aan werpvliegtuigjes. Al snel kozen de eerste magnums het luchtruim en scheurde er een hovercraft door de zaal. Mijn Vstaart vliegtuig ging hier ook rond ondanks zijn gewicht en afmeting ging het wel prima al was het met de nodige spanning. Ook hier ging de Farman Sport de eerste keer vliegen maar ik ondekte dat wanneer ik geen gas gaf en de snelheid af nam dat ik niet meer kon sturen. Ik moet hem nu dus repareren :? .
Verder was Max druk bezig zijn conditie op peil te houden met een hellingzever gestuurd met een schuim plaat al rennend achter het vliegtuig.
De Acro Magnum van Rob bleek helaas niet geschikt voor indoor vanwege een te snel/sportief vlieggedrag. Het nieuwe groene monster van Klaas vloog zoals hij had gehoopt dus die gaan we nog vaak zien indoor. De gebroeders Kaandorp vlogen twee pitsen en de eerste nerfpijltjes zag ik ook al vliegen :shock: . Frans kon zijn nieuwe EPP schuim bakkie goed testen en die bleek leuk sportief te vliegen maar dankzij een laag gewicht viel de snelheid wel mee.

Het was dus weer een geweldige vliegdag! Er zijn wel wat foto's geschoten dus die mogen hier wel onder geplaatst worden
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Bisha
Berichten: 133
Lid geworden op: ma sep 10, 2012 9:07 pm
Contacteer:

Re: 1 november 2014

Bericht door Bisha » zo nov 02, 2014 1:04 pm

Hierbij de foto's van deze geweldige dag! Groet, Hans B :geek:
https://plus.google.com/photos/11126028 ... o4uVn6_xIA

Gebruikersavatar
AirHance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:06 pm
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: 1 november 2014

Bericht door AirHance » zo nov 02, 2014 1:50 pm

De tricopter vloog er mooi! Ook de verbinding met de pc werkt nu. De eerste keer opstijgen blijft lastig ;) ,hier is nog een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=TIW8v1B ... 9Gwb0b9Tzw

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: 1 november 2014

Bericht door flymax » zo nov 02, 2014 2:38 pm

Net nog even met de MiniFloh gevlogen op de Slaper. Flinke wind dus boven blijven was geen probleem. En dan ook nog gewoon in mijn T-shirt op 2 november.......
Max

Plaats reactie