Hellingvliegen

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Hellingvliegen

Bericht door flymax » zo feb 23, 2014 1:10 pm

Omdat er een mooie zondag met windkracht 4 werd voorspeld heb ik gisteravond een nieuwe regelaar in mijn Hype DG 1000 gesoldeerd. Dat was geen grote klus, maar het wegfrommelen van regelaar en de draden in de rmomp wel! Vorig jaar was de oude regelaar uitgebrand na een landing in de sloot op de zweefvliegclub. Waarschijnlijk waren reflecties van het zendersignaal via de metalen wand van de hangaar de oorzaak van de storing die de rolroeren in de hoek zette. (Good old 35 mhz)

Helaas bleek de wind toch veeeeel sterker dan voorspeld. Na 4 stijgvluchten en een kwartier zwoegen tegen de wind in ben ik toch maar de dijk op gelopen en heb ik nog een tijdje voor de dijk heen en weer gecrossed. Luxe! Zuidenwind betekent hellingvliegen bij huis!

Max

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door Erikf » zo feb 23, 2014 8:37 pm

Je bent weer goed bezig geweest en het zonnetje was vast lekker :)

De clubzwever heb ik nu ook zover met het extra gewicht. De methode die je vertelde, met het vast schroeven, heb ik toegepast. Binnenkort maar eens een vluchtje maken op de dijk.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door flymax » zo feb 23, 2014 9:05 pm

Erik,

vandaag had er wel een kilo in gemogen :) . Gisteren zei ik tegen je dat het windkracht 4 zou zijn, misschien dat het later in de middag wel klopte, maar daarvoor: pffff

In elk geval mooi dat je er klaar voor bent!
Max

Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door eric_laermans » ma feb 24, 2014 5:37 pm

@Max, heb je gevlogen aan de Slaper?

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door flymax » ma feb 24, 2014 6:56 pm

Nee, want de wind was bijna pal zuid. Ik heb gevlogen in 's-Heerenbroek. Ik woon nl tegen de dijk aan. Destijds heeft Rijkswaterstaat daar speciaal een extra steil stukje gemaakt waar ik nu bij zuidenwind gebruik van kan maken. Dat is gebeurd toen ik nog een klein jongentje was dus alle geruchten dat ik dat slim geregeld heb (ik werk nl bij RWS) kan ik naar de prullebak verwijzen :D . Maar dat neemt niet weg dat het wel heel luxe is om je tuin uit te lopen en helling te vliegen.

Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door ph-svv » di feb 25, 2014 11:48 am

Max, bij deze hebben we er dus weer een helling stekkie bij (incl koek en zopie?) :mrgreen:
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door eric_laermans » do feb 27, 2014 8:37 pm

@Max, wat leuk om te horen! Laatst heb ik daar m'n ZAGI uitgetest en er zijn idd enkele steilere stukjes (maar ook veel stukjes dijk die wat vlakker zijn). Net op het moment dat er wat paarden in de wei stonden en ik kan je verzekeren die vonden het helemaal geweldig en keken aandachtig naar wat er aan de dijk vloog.

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Hellingvliegen

Bericht door han » do feb 27, 2014 9:15 pm

Bij mij zijn geen paarden,maar bij mij zwaaien de mensen ,ik woon namelijk naast
het viaduct van de Hanzelijn.

Plaats reactie