Sleepdag....

Geef hier (desgewenst) aan of je op een andere dag, of op een andere locatie (b.v. hellingzweven) wilt vliegen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Sleepdag....

Bericht door Zaktindegeute » di aug 21, 2012 8:06 am

Gisteravond hebben Max en ondergetekende het idee geopperd om een sleepdag / avond te plannen.

De bedoeling is dat (alles wat kan vliegen) de lucht in gesleurd word om vervolgens zo lang mogelijk boven te blijven. Dus ben je in het bezit van een motorloze zwever neem hem dan mee. Zelfs een Easystar kan op deze manier omhoog gebracht worden! Eigenlijk kun je heel veel verschillende motorloze kisten omhoog slepen, als er maar de electronica in zit om hem te besturen. Dus in principe kun je ook een motorloze charter slepen (als het Zwaartepunt maar goed is)

Datum en tijdstip word nog nader bepaald...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Sleepdag....

Bericht door ph-svv » wo aug 22, 2012 2:26 pm

Lijkt me leuk om te doen!

Ik zal eens een sleepkoppeling in mijn ASW17 moeten knutselen (want klittenband vind ik niet veilig).
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Sleepdag....

Bericht door flymax » vr aug 24, 2012 10:45 pm

Door het grote aantal sleepkisten afgelopen maandag was ik weer helemaal enthousiast geworden en heb ik dinsdag gelijk een renovatieproject van zolder gehaald. De K6 van 3 meter 15 die enkele jaren geleden (op onze vorige noodlocatie) door een lege accu de grond ingegaan was. Hoewel hij wonder boven wonder geen grote schade had heb ik wel de folie los moeten trekken voor een kleine vleugelbreuk en een losgeschoten kwiklink van de remkleppen. Omdat er toch al op meerdere plekken wat schade aan de folie was heb ik deze opnieuw in de (hobby-king) folie gezet. Verder heb ik de servo's omgesoldeerd van het oude Multiplex stekkersysteem naar de nieuwe Futaba stekkers. Uiteraard zit er ook een nieuwe accu in en heb ik de electronica (servo's, ontvanger en schakelaar) wat netter ingedeeld. Tenslotte de romp gecleanerd met commandant en het neusje opnieuw geschilderd.

Op die manier wordt het snel vrijdag maar gelukkig staat hij nu weer in vernieuwde glorie in de huiskamer. Nu maar hopen op goed weer en een sleepkist morgen.........

Max

Afbeelding

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Sleepdag....

Bericht door luppie » za aug 25, 2012 12:16 am

Mooiiiiii.....
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie