Info Multiplex Cockpit SX 9

Technische problemen, Systeemonderhoud en Tijdelijk off-line.. ? je vind het hier..
Plaats reactie
John Pilot
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 11, 2015 10:07 pm
Contacteer:

Info Multiplex Cockpit SX 9

Bericht door John Pilot » di okt 03, 2017 3:53 pm

Beste leden,

In het maandblad Modelvliegsport van de KNVvL, nr.3 - 2017, stond de laatste keer een artikel van Jan Melchior over de Multiplex Cockpit SX9.
Vanwege het ontbreken van informatie in dit artikel over problemen met genoemde zender, welke enkele clubleden hebben ervaren, heb ik contact opgenomen met de schrijver van dit artikel.
Na een reactie mijnerzijds kreeg ik vanmorgen antwoord en dat wil ik jullie niet onthouden:

Goedemorgen,

Ik heb naar aanleiding van je mailtje ook diverse fora bezocht om een beter beeld te krijgen van de problematiek. Daarna heb ik hierover een vraag gesteld aan Multiplex, die vrij snel werd beantwoord. Dat antwoord, met mogelijke oplossingen komt in de volgende MVS/D&M als een addendum op het artikel van de SX9

In het kort:

Ja, MPx heeft wat zenders teruggekregen/ problemen gehad met de update software, vooral in de eerste modellen.
De enige oplossing was idd het laten leeglopen van de accu omdat deze vastgesoldeerd zit in de zender en dus niet verwijderd kom worden.
Na het opnieuw opladen is de zender weer gewoon klaar voor gebruik.
Er is een firmware versie 1.20 die deze problemen zouden moeten oplossen, en alle nieuwe zenders zijn hier al mee uitgerust, zo ook de zender die ik had om te testen.
Volgens zeggen hebben deze versies geen upload/ software problemen meer gehad.
Deze 'freeze' heeft verder geen gevolgen voor het verder opereren van de zender.

groet.

Jan J. Melchior
Senior E&CS Engineering/ Estimating
Fluor Amsterdam bv
Taurusavenue 155,
2132LS, Hoofddorp

Plaats reactie