werking persoonlijke berichten

Technische problemen, Systeemonderhoud en Tijdelijk off-line.. ? je vind het hier..
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

werking persoonlijke berichten

Bericht door flymax » wo dec 04, 2013 10:30 pm

@systeembeheer: ik krijg wel meldingen in mijn (gewone) mail dat er forumberichten voor mij zijn, maar zie ze nooit op het forum waardoor ik ze niet kan beantwoorden.

enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door ph-svv » wo dec 04, 2013 11:57 pm

Max,

Waarschijnlijk omdat bij het bericht dat ik je gestuurd heb op email heb gedrukt en niet op pb, omdat het pb gedeelte op de site "beroerd" werkt.

@Admins

Berichten komen vaak niet aan, worden niet verzonden en het versturen opzich is erg gebruiks onvriendelijk.

Dit is geen kat maar een verbeterpunt.


verstuurd vanaf mijn Android telefoon.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door luppie » do dec 05, 2013 12:31 am

@systeembeheer: ik krijg wel meldingen in mijn (gewone) mail dat er forumberichten voor mij zijn, maar zie ze nooit op het forum waardoor ik ze niet kan beantwoorden.
Gaat het hier om een persoonlijk bericht of dat er gereageerd is in een draadje waar je op geabonneerd bent?
Als je een BP krijgt zou dat linksboven in het scherm moeten staan * Uitloggen [ flymax ] * 1 nieuwe berichten
Berichten komen vaak niet aan, worden niet verzonden
Ik heb geen idee hoe dit zou kunnen.... :?

waarom is het gebruiksonvriendelijk? Je gaat naar leden en drukt daar op de PB knop bij het lid dat je een bericht wilt sturen.
Je geeft je bericht een titel en tekst en drukt op bevestig en klaar. Ik zou niet weten hoe dat makkelijker kan.
Er is ook een PB knop onder berichten die mensen hebben geplaatst zo kun je direct reageren

Dit forum is een standaard PHPBB forum dat door duizenden mensen word gebruikt. Andere forums zoals modelbouwforum werken vrijwel het zelfde als het gaat om persoonlijk bericht
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door luppie » do dec 05, 2013 12:37 am

Je wanneer je bericht klaar is wel op "bevestig" drukken en niet op "voorbeeld", "annuleren" of "concept bewaren" want dan word hij niet verstuurd.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door ph-svv » do dec 05, 2013 10:24 am

Probeer maar eens een bericht te sturen via het berichten centrum, dat is echt onwerkbaar.

Alleen al het zoeken naar een lid, er opent een nieuw venster hier zoek je op iets, vervolgens kom dan je op de persoonspagina ipv dat hij de naam naar AAN: stuurt.
Toegegeven je kan op de persoonspagina op PB drukken, maar die opent dan weer in het venster (welke veel te klein is).

Berichten blijven bij mij in het Postvak UIT staan en zo zijn er nog wel een paar dingen die niet goed werken.
Dit het ik eerder ook al opgemerkt en er toen niets mee gedaan, maar omdat Max het nu aankaart haak ik graag even aan.
Ik heb er momenteel wel tijd voor om er naar te kijken, dus als ik kan helpen laat me het dan aub weten!

Als ik ons forum dat naast het MBF houd dan zijn er natuurlijk verschillen.
Op welke versie van PHPbb draaien wij eigenlijk?

(Ik heb ook de demo van PHPBB 3 eens bekeken en daar ziet de PB module er anders uit en werkt het opzoeken wel)

Dit is niet bedoeld als negatief commentaar, maar als opbouwende kritiek (voor alle duidelijkheid)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door luppie » do dec 05, 2013 6:38 pm

kun je mij een link geven van die demo?

Ons forum draait op de meest recente update Forumversie: 3.0.12.
Probeer maar eens een bericht te sturen via het berichten centrum, dat is echt onwerkbaar.
Ik heb nog nooit via die weg een PB gestuurd dus het was me niet opgevallen. Inderdaad werkt dat omslachtig. Het is daar de bedoeling dat je handmatig de naam van de ontvanger in typt. wanneer je de naam niet weet kun je die zoeken met " Zoek een lid " maar alsnog moet je de naam typen. Hierdoor kun je wel aan meerdere mensen tegelijk een bericht sturen.

Via leden of via een bericht van de gebruiker een PB sturen werkt wel normaal.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door Jan Jaap » do dec 05, 2013 6:50 pm

Ik heb geen problemen met berichten versturen. Pb komt altijd aan.
Berichtencentrum???? waar staat die dan?

Zoals ik het begrijp, blijft de pb in postvak uit staan totdat de ander hem geopend heeft.
Er staat dan:

Postvak UIT (1)
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: werking persoonlijke berichten

Bericht door luppie » do dec 05, 2013 8:37 pm

Ik heb net nog een stuk of twintig berichten verstuurd en ik heb geen problemen ontdekt....

In het postvak UIT staan alle berichten die jij verzonden hebt, maar nog niet zijn gelezen door de ontvanger van het bericht. Zodra (een van de) ontvangers het bericht heeft geopend, verdwijnt het bericht uit je postvak UIT. Alle berichten die nog in je postvak UIT staan zijn nog te bewerken. Dat doe je door een bericht uit dit postvak te openen en op de "Wijzig" knop te drukken. Nadat de ontvanger het bericht gelezen heeft kan je het niet meer wijzigen.

voor meer info...
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie