pulse jet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

pulse jet

Bericht door luppie » vr okt 25, 2013 12:47 am

voor nog geen 100 euro op de mat!

Afbeelding

hij staat in mijn wish list :D :D
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door flymax » vr okt 25, 2013 8:19 am

Ja alleen jammer dat je er bij ons niet mee mag vliegen. Dit gaat ver over de geluidslimiet van 80 db. 1 zo'n vluchtje kan ons meteen ons veld kosten.

Max

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door Zaktindegeute » vr okt 25, 2013 1:07 pm

Ik zeg kopen dat ding en lekker wild vliegen !!! Er is vast wel iemand die je er een plezier mee kan doen.. niemand last van ongedierte ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door luppie » vr okt 25, 2013 2:06 pm

Ik ben niet echt direct van plan om een pulsejet vliegtuig te maken maar misschien in de toekomst.
Dit gaat ver over de geluidslimiet van 80 db
Ik vraag me wel af op welke afstand vanaf het vliegtuig dit gemeten moet worden. Geluid neemt sterk af naarmate je verder van de geluidsbron komt. geluid neemt 6dB af per verdubbeling van de afstand en de geluidintensiteit neemt af met het kwadraat van de afstand. Dus is het 80db op 1 meter dan is het 50 db op 32 meter. Is het 80 db op 32 meter dan is het 110 db op 1 meter en 134 db op 6 cm :P . Het zal we ergens geschreven staan :)
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door flymax » vr okt 25, 2013 4:15 pm

In mijn herinnering was het 80 db op 7 meter maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden.

Maar daar gaat het niet om. Als je snel problemen met je omgeving wil hebben dan moeten we met zulke vliegtuigen gaan vliegen. Het is simpelweg een hoop herrie, en zo'n model moet je ook nog ruim vliegen dus je maakt ook nog eens herrie in een heel ruim gebied om het veld. Het geluid mag ons dan als muziek in de oren klinken, voor iemand die zich daar aan ergert is het een prachtige manier om ons dwars te zitten.

Wildvliegen is een optie, maar ook dan is het slecht voor het imago van onze hobby.
Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door ph-svv » di nov 12, 2013 9:10 pm

Hier nog een interessante toepassing voor een pulsejet :D
http://www.youtube.com/watch?v=-fDM9Eb16Do

Wel even je ramen dicht doen als je thee gaat maken, anders worden je buren vast boos ;)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: pulse jet

Bericht door luppie » wo nov 13, 2013 7:23 pm

oh lekker bakje! Werkt dit ook bij koffie want ik drink vaker koffie.
Misschien een idee voor Philips voor een opgevoerde senseo een pulseo
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie