Burg. Hardenbergweg landingsgestel

Plaats hier opmerkelijke berichten die je ergens anders gevonden hebt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Burg. Hardenbergweg landingsgestel

Bericht door eric_laermans » zo dec 11, 2016 4:49 pm

Vandaag nog eventjes aan de helling gevlogen (viaduct Burg. Hardenbergweg)... en wie schetst mijn verbazing... Onderaan het viaduct vond ik een pittig landinggestel:

Afbeelding

:D Niet iets dat je aan de helling zou verwachten... Heeft iemand per ongeluk dit prachtige landingsgestel verloren en wil het terug, dan verneem ik het graag.

Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Re: Burg. Hardenbergweg landingsgestel

Bericht door eric_laermans » do jul 20, 2017 10:27 pm

Inmiddels ben ik zo vrij geweest één wiel zelf een nieuwe bestemming te geven (past als een jasje rond een buitenloper die ik nog had rondliggen):

https://www.youtube.com/watch?v=7Buf8EjzLRI

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Burg. Hardenbergweg landingsgestel

Bericht door luppie » vr jul 21, 2017 12:04 am

ook leuk

Dat rubber zal wel snel slijten zo?
Hoe stuur je hem? draai je de hele vooras?
Heb je ook een auto regelaar gebruikt zodat je ook achteruit kan?

Verder geen vragen voor nu :D
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Re: Burg. Hardenbergweg landingsgestel

Bericht door eric_laermans » vr jul 21, 2017 2:27 pm

:D Hallo Johannes,

Antw.
Slijtage band valt eigenlijk wel mee. Er zit een enorme regelaar in die erg goed in te regelen is (met piepjes, ik gebruik geen progkaart). Aanvankelijk had ik de brake op 'very hard' en dan kom je snel in een slip. Nu heb ik de brake op 'hard' en dan rolt de driewieler uit == minder slijtage aan de band.

Sturen doe ik inderdaad met gehele vooras. Dit is nog een concept-modelletje en het sturen gaat al redelijk (zeker gezien de gebruikte voorbanden). Mijn idee is om in de toekomst drie buitenlopers te gebruiken, dus voor iedere band één. En vervolgens de voorste twee wielen beter aan te sturen (gelijk een 'echte' auto).

Ik heb geen auto-regelaar in bezit en heb een sterke 80A Tgy ESC gebruikt. De ampèrages zijn in de praktijk erg laag (2A - 4A max?). Ik heb er uiteindelijk een vrij grote servo in gezet om de draaicirkel kort te houden zodat achteruit rijden niet nodig is. Een erg groot voordeel van een autoregelaar zou zijn de sensor. Dus sensored ESC + sensored brushless motor. Momenteel moet ik de eerste paar meters rustig de throttle opvoeren om te voorkomen dat de ESC niet meer weet waar de bel van de motor is. Dit gedrag krijg ik er niet uit met het veranderen van PWM, timing, special-motor-type, etc in de ESC. Mocht je tips hebben, dan houd ik me van harte aanbevolen.

Bouwtip:
Momenteel gebruik ik een 980kV buitenloper op 2s LiPo. Ideaal is eerder 750kV (die motoren zijn redelijk schaars in 28mm-uitgave) op 2s LiPo, dan is de maximum snelheid nog redelijk binnen de perken en blijft het voertuig beter in zicht. Nu heb je al een lange, rustige straat nodig zonder al te veel obstakels om voluit te kunnen. Ik heb ook al gereden met 2s LiFePo 500mAh 5C. Dan gaat-ie nog steeds erg hard, rijtijd is prima. Ideaal voor op straat. Alleen die 5C-waarde vind ik een beetje aan de ondergrens.

Plaats reactie