Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Plaats hier opmerkelijke berichten die je ergens anders gevonden hebt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door flymax » vr jul 31, 2020 11:03 am

Onderstaand bericht las ik op het deel van het modelbouwforum voor TFA (The First Aviators) leden. Kennelijk heeft -naast Tonnie- nog iemand anders een rol gehad in de terugkeer van dit model:

Namens Gerard even een bericht van een avontuur..Gerard aan het woord:


Vanmiddag heerlijk gevlogen met de Nordic. Zeker een half uur, drie kwartier gezweefd op vierenhalve minuut motorlooptijd. Geweldig genoten. Thermiek in overvloed.
Hoger en hoger.
Met down trim langzaam naar beneden gedwongen.
Maar plotseling reageerde de Nordic niet meer. In mooie linker bochten verdween ze ( vrouwelijk want ze luistert niet) achter de bomenrand. Peilpunten bepaald en aan de wandel.
Heb in totaal +12000 stappen en 10 km gezocht. Uiteindelijk auto ingeladen en naar vermoedelijke landingsplek gereden. Henk ik samen gezocht. Door drie meter hoge mais gestruind, niets.
Op de grote graslanden, geen Nordic.
Henk naar huis voor avondeten, ik had eten bij me. Daarna weer gezocht.
Via Julia een dronepiloot gevonden en met DJI Spark camera drone, prachtige scherpe beelden maar niets. Voor morgenmiddag afspraak met tweede dronepiloot om te zoeken. Met dank aan Julia Poppe die aan het hooien was. Na avondeten weer verder gezocht. Henk was op de fiets terug gekomen en op de fiets gezocht.
En dan, tegen half acht, krijgt Henk een belletje van de voorzitter van de Kampense Modelvliegclub. Er is een modelvliegtuig gevonden en Henks naam staat op de Nordic. Worden teruggebeld waar op te halen. Wachten, wachten maar niets.
Dan maar naar huis. Morgen zien we verder. Op weg naar huis wordt Henk gebeld met adres in Zwolle. Ik daar naar toe en ben weer herenigd met de Nordic. Vriendin heeft vanaf het fietspad op de Vechtse dijk de Nordic zien landen onderaan talud vd dijk. Vriend gebeld wat te doen. Op de fiets meegenomen naar huis. Meeste schade is door transport. Bespanning op meerdere plaatsen gescheurd, doorgedrukt. Vondst op Facebook gezet. Gelezen door iemand vd vliegclub en dan is het cirkeltje rond. Henk is wereldwijd BMVer BekendeModelVlieger.
Lang verhaal maar het was ook een heel lange zoektocht.
Flink genetwerkt: enkele dronepiloten in de buurt van OHA leren kennen. Nooit verkeerd...
Vliegen op OHA is altijd gezellig, leerzaam, interessant, spannend en bij tijd en wijle een goede lichamelijke oefening. Raadsels zijn er soms ook bv waarom viel de verbinding Tx<>Rx weg.?.?
Heb enkele foto’s maar hoe krijg ik die in deze conversatie.
Bruno, bedankt voor de tip maar hoe maak je een album aan?
Vanochtend om 11:00 uur naar OHA vertrokken en om 23:00 weer thuis. Een enerverende twaalf uur geweest vol afwisseling. Ga modelvliegen en je verveeld je nooit, echt nooit.
Het is nu tijd om te rusten, morgen is er weer een dag.
Welterusten

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door luppie » za aug 01, 2020 6:46 pm

goed verhaal.

ik moet ook eens mijn naam in alle modellen zetten.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door Tonnie78 » zo aug 02, 2020 3:31 pm

Nou het had niks te maken met een naam in een model.

Ik zat donderdagavond op Facebook en toen zag ik een berichtje van iemand die een toestel had gevonden op industrieterrein Hessenpoort bij Zwolle. Dat ligt tegen Berkum aan.

Er was een foto bijgeplaats van een zwever. Op de foto was herkenbaar dat het een vintage achtige zwever was. Vliesbespannen en klassiek ogend.

Nou weet ik ongeveer waar H. v Hoorn vliegt met zijn groep The First Aviators en dat is dichtbij de Hessenpoort. Dus het leek mij voor de hand liggend dat hij er meer van zou weten. Daarom heb ik hem gebeld met de vraag of hij iets wist over een verloren zwever. Het bleek dat hun nog druk aan het zoeken waren. Toen heb ik de persoon die het bericht op FB kab geplaats een pbtje gestuurd met de kontaktgegevens van Henk.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door flymax » zo aug 02, 2020 5:10 pm

Zo zie je maar weer! Geloof niet alles dat op internet staat ;) .
Maar mooi dat dit model zo weer bij zijn eigenaar is teruggekeerd!

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door sandeaa (Ton) » ma aug 03, 2020 9:43 am

Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door flymax » ma aug 03, 2020 12:30 pm

sandeaa (Ton) schreef: ma aug 03, 2020 9:43 am Ze zijn nog steeds te koop ;)
viewtopic.php?f=48&t=1516&p=12857&hilit=tracker#p12857
Ja maar Ton, je moet het toch wel met me eens zijn dat zo’n verhaal als hierboven toch veel mooier is dan zo’n saai stukje elektronica? :lol: :lol:

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Cumulus leden helpen bij terugkeer model.

Bericht door sandeaa (Ton) » ma aug 03, 2020 12:46 pm

:lol: Hilarisch
Groeten
Ton v.d.Sanden

Plaats reactie