Hoe plaats ik foto's op het forum ?

Plaats hier je (opmerkelijke) foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Hoe plaats ik foto's op het forum ?

Bericht door Zaktindegeute » vr aug 13, 2010 1:00 am

Hier een korte uitleg hoe je foto's op het forum plaatst

let op: De foto's mogen niet groter zijn dan 1024 x 768 pixels !


Indien je foto's van je zelf wilt laten zien, dan moet je deze eerst ergens onderbrengen (hosten).
Het is niet mogelijk foto's van je computer direct op het forum te plaatsen!

Het hosten of ergens onderbrengen van foto's kan op diverse plekken en manieren, maar de makkelijkste is wel http://photobucket.com
Hier moet je wel eerst registreren, maar deze service is geheel gratis.
Daarna kun je in je eigen mappen zoveel foto's plaatsen als je wilt. Iedere foto heeft daar zijn eigen internetlink of "URL"
Deze copier je, ( rechtermuisknop op de foto klikken, en adres copieren ) en plaats je ( nadat je in je bericht op het bovenstaande knopje "Img" hebt geklikt) tussen deze beide woorden:[img]xxx[/img] (uiteraard zonder spaties) op de plek xxx,

Uiteraard kun je dit met iedere foto doen die je vind op Internet ( rechtermuisknop op de foto klikken, en adres copieren, en plakken tussen deze beide woorden:[img]xxx[/img]

Let op: Zodra een foto word gewist van de desbetreffende internetpagina zal deze hier ook niet meer te zien zijn !

gr Gert
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Klaas
Berichten: 134
Lid geworden op: di aug 17, 2010 12:04 am
Contacteer:

Re: Hoe plaats ik foto's op het forum ?

Bericht door Klaas » zo okt 10, 2010 1:50 pm

Hallo Gert,

ik heb tijdelijk mijn foto's ondergebracht bij http://photobucket.com en werkt goed.
Stel dat photobucket ermee stopt, dan gaat er veel informatie van mij en andere leden verloren.

Is het mogelijk om deze bestanden bij onszelf mvc-cumulus onder te brengen?


vrgr.

Klaas
keep flying

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hoe plaats ik foto's op het forum ?

Bericht door luppie » zo okt 10, 2010 2:00 pm

Hey klaas ik gebruik photobucket al jaaaren en ik heb alle foto's nog.

Het is haast ondenkbaar dat photobucket er mee stop of foto's zou gaan wissen want dan zouden duizenden forums zijn foto's verliezen.
Je kunt ook foto's op dit forum plaatsen als het goed is maar dan alleen hele kleine foto's omdat we niet veel geheugen kunnen gebruiken.
mijn foto's zijn al snel 4 tot 5 mb dus dan loopt het snel op.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Hoe plaats ik foto's op het forum ?

Bericht door Zaktindegeute » zo okt 10, 2010 2:04 pm

Hallo Klaas...

Ik denk niet dat onze web-host daar blij van word...Je zou het dan via de site van de MVC moeten doen..

Ik zal Harm er eens over mailen...

Wat je wel kunt doen is zelf een sitenaam registreren, dat heb ik ook (kost je inclusief naamregistratie 28,56 € per jaar.)

b.v.: www.loekie.nl hahahaha

Je kan daar dan zelf je foto's filmpjes e.d. hosten, er gaat dan niets verloren zolang jij deze site aanhoud.
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie