Vroegtijdig einde EasyStar

Plaats hier je (opmerkelijke) foto's
Brian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo apr 25, 2018 10:16 pm
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door Brian » do aug 02, 2018 1:22 am

Jan Jaap schreef:Prima toch? Ik heb de filmpjes bij HK bekeken en het lijkt me een leuk vliegtuig.
Dank je wel. Dan heb ik meteen alvast een bezigheid voor het eind van mijn vakantie :)

Klaas schreef:Deze " laagdekker funfly " kist komt niet in de buurt bij het advies wat je is gegeven.

Een degelijk en stabiel model is belangrijk voor de instructeurs die jou straks gaan les geven.
En niet voor jou met wat je in de toekomst nog meer wil gaan doen.

Het belangrijkste is het behalen van je brevet
en dan probeer je het een ieder zo makkelijk mogelijk te maken.
Wat je schrijft klopt grotendeels.

En ook mij is er alles aan gelegen om het brevet zo soepel en vlot mogelijk te verkrijgen, dat staat buiten kijf.
Ook pretendeer ik niet de ervaring en kunde te hebben die jullie bezitten.

Met Jan Jaap had ik de afspraak voor aanschaf van een nieuw toestel even te overleggen, wat ik bij deze netjes gedaan heb.
Het is inderdaad geen hoogdekker zoals ik al aangaf, maar volgens diverse reviews is dit een prima te hanteren vliegtuig.
Daarbij denk ik dat het uiteindelijk beter en veiliger is goed te leren vliegen met een relevant toestel, dan te kiezen voor de makkelijkste weg met een type toestel dat ik nadien vermoedelijke nooit meer vlieg.
Mocht onverhoopt blijken dat dit toestel toch te hoog gegrepen blijkt, dan is een eenvoudiger toestel natuurlijk onvermijdelijk.

(en inderdaad, ik heb wat moeite met de wegwerpmaatschappij, dus ik ben wat selectief in mijn aankoopgedrag ;) )

Jan Jaap schreef:
Tonnie78 schreef:Als de regelaar kapot zou zijn gegaan, door niet de hele tijd vol gas te vliegen, dan is de regelaar toch van onvoldoende vermogen voor de motor-prop combinatie?
klopt
Tonnie78 schreef: Zoals je het nu omschrijft klinkt het alsof je bedoelt dat het onverstandig is om met een elektro kist minder dan volgas te vliegen.
klopt, indien de regelaar op het randje is gekozen van motor-prop-accu combinatie. Dat kan ik eigenlijk niet beoordelen.
De hitte zal er zeker een tandje aan bijdragen.
Op het motortje staat helaas niet veel informatie. Alleen KV gevolgd door iets Chinees (denk ik) en 2300Rpm/V.
Het motortje zelf ruikt ook verbrand, dus daar zal het probleem wel ontstaan zijn denk ik.

Voor het uitzoeken van een goede regelaar, even los van kosten, gewicht en ruimte:
Kan het kwaad als je een regelaar kiest die bijvoorbeeld 2 of 3 keer de stroom aankan die de motor vraagt?

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door Tonnie78 » do aug 02, 2018 2:16 am

Het kan geen kwaad als je regelaar 2 of 3 keer de stroom aankan die de accu/motor/prop combinatie vraagt.

Het enige probleem kan zijn de afmeting of het gewicht wat natuurlijk ook groter of meer wordt.

Klaas
Berichten: 134
Lid geworden op: di aug 17, 2010 12:04 am
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door Klaas » do aug 02, 2018 10:27 am

Hallo Brian,

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen.
Laat maar weten wanneer je klaar bent om te kunnen afvliegen.
keep flying

Brian
Berichten: 9
Lid geworden op: wo apr 25, 2018 10:16 pm
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door Brian » do aug 02, 2018 11:12 am

Klaas schreef:Hallo Brian,

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen.
Laat maar weten wanneer je klaar bent om te kunnen afvliegen.
Super, dank je wel.
Ik ga mijn best doen. :)

Gebruikersavatar
HenkJan
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: za mar 07, 2015 9:14 pm
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door HenkJan » do aug 02, 2018 3:40 pm

Hallo Brian,

Leuk kistje heb je op het ook, ik zou zelf echter toch ook de Fun-Cub ook overwegen. Met deze hoogdekker kun je nog behoorlijk wat capriolen uithalen. En bovendien zeeer robuust.
Mocht je er over 2 jaar op uitgekeken zijn dan hoeft hij zeker niet te verstoffen op zolder. Er zijn altijd weer nieuwe beginnelingen die hem graag van je over zullen nemen :!:
Henk-Jan

Gebruikersavatar
HenkJan
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: za mar 07, 2015 9:14 pm
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door HenkJan » do aug 02, 2018 3:54 pm

Klaas schreef:Hallo Brain,

Deze " laagdekker funfly " kist komt niet in de buurt bij het advies wat je is gegeven.

Een degelijk en stabiel model is belangrijk voor de instructeurs die jou straks gaan les geven.
En niet voor jou met wat je in de toekomst nog meer wil gaan doen.

Het belangrijkste is het behalen van je brevet
en dan probeer je het een ieder zo makkelijk mogelijk te maken.
.
Klaas schreef:Hallo Brian,

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen.
Laat maar weten wanneer je klaar bent om te kunnen afvliegen.
Brian, als ik zo tussen de regels van Klaas door lees heb ik de indruk dat hij weinig zin heeft om les te geven met je beoogde laagdekker. Niet dat je van hem afhankelijk bent, maar hij is wel een van de beste (misschien wel de beste) instructeurs van de club. (naar mijn persoonlijke mening)
Maar misschien interpreteer ik dit wel compleet fout.
Henk-Jan

Gebruikersavatar
Gijs
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: di aug 17, 2010 6:17 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vroegtijdig einde EasyStar

Bericht door Gijs » vr aug 03, 2018 9:56 pm

ik heb 5 jaar geleden ook een funcub aangeschaft toen ik mijn brevet al had.
Altijd heel veel plezier van gehad. je kan er veel leuke dingen mee doen en veel van leren. nu heb ik hem ook weer meegenomen op vakantie, de funcub verveelt me niet.

groeten,
Gijs

Plaats reactie