foto´s overzetten van photobucket naar microsoft onedrive

Plaats hier je (opmerkelijke) foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

foto´s overzetten van photobucket naar microsoft onedrive

Bericht door luppie » do aug 17, 2017 1:55 am

Sinds PB (photobucket) alle foto´s op fora´s op zwart zet is de GD (google drive) een goed alternatief.

Om de foto's over te zetten moet je je mobiel gebruikten sinds de optie om complete fotoalbums te downloaden via de website van PB (photobucket) niet werkt. De FB app op de mobiel werkt behoorlijk goed en is stukken sneller dan de website.

Hiervoor heb je een aantal dingen nodig:
1 een google account.
2 de GD (google drive) app op je mobiel (te downloaden in de app store)
3 de PB (photobucket) app op je mobiel (te downloaden in de app store)

start met een thermoskan verse koffie naast je pc, leg je mobiel aan de lader naast je pc en zorg dat je wat vrije ruimte hebt om foto's te kunnen downloaden op je mobiel.

1 google account hebben vele al. Zo niet kun je die activeren wanneer je surft naar www.google.nl
wanneer je bent ingelogd kun je rechts bovenin een knopje klikken waarna je naar je google drive kan. Hiervoor zul je ook nog wat dingen moeten doen zoals extensie inschakelen. Na het activeren van de googledrive kun je hier foto's op zetten.
Afbeelding

Afbeelding

2. download de GD app en de PB app op je mobiel en log op beide apjes in op de desbetreffende accounts.
In de PB app navigeer je met de knop rechts boven naar Your library. Je fotoalbums zijn zichtbaar en wanneer je op een fotoalbum hebt geklikt kun je deze downloaden door rechts boven in het menu dit te selecteren. Dit album word nu op je mobiel gedownload.
Afbeelding
Afbeelding

3. Zoek in de galerij van je mobiel het album op dat je zojuist hebt gedownload maar open deze niet. druk lang op het album waarna je de optie krijgt om deze in zijn geheel te delen. Deel deze met google drive app en deze zal openen. Scrol naar beneden en kijk naar de map waar de foto's in worden geplaatst. Wijzig dit en maak een nieuw map rechts boven aan met de gewenste naam voor de foto's. klik op selecteren en dan opslaan en de foto's worden naar GD geupload.


binnenkort meer uitleg met foto's.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door sandeaa (Ton) » do aug 17, 2017 7:04 am

Ben benieuwd, ga dit volgen.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door Jan Jaap » do aug 17, 2017 8:19 am

Klopt het dat ik geen foto zie? Ik zie nu alleen afbeelding staan in letters. Volgens mij liep Ton daar ook al tegenaan.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door luppie » do aug 17, 2017 10:25 am

Klopt JJ. Het hoort niet zo maar ik ben er nog mee bezig.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door luppie » vr aug 18, 2017 2:39 am

ik heb ruim 1,5 uur met de google support gebabbeld over het delen van foto's aan het publiek. De conclusie is dat wanneer je foto's deelt met iedereen door deze instelling te veranderen voor bijvoorbeeld een map vol foto's, het 3-5 dagen kan duren voordat dit ook werkelijk word gedeeld.

Om eerlijk te zijn lijkt me dit een fout op google drive maar de uitleg was dat de processen primair worden gebruikt voor opslag van foto's. De optie om het te delen vinden ze niet belangrijk en het duurt daarom lang voordat deze instelling word gewijzigd wanneer je het wijzigt.

Het duurde elkgeval 1,5 uur voordat ze met dit verhaal op de proppen kwamen

ik ga eens kijken of onedrive van microsoft wat is... :x :cry:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door sandeaa (Ton) » vr aug 18, 2017 7:03 am

Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door luppie » vr aug 18, 2017 12:35 pm

Het kan ook met een paar klikken minder. zal dat uitleggen in een filmpje hier onder.

Ik had eerst wel gekeken naar OneDrive van Microsoft maar je start daar maar met 5 Gigabite en GoogleDrive heeft 15 Gig gratis opslag. Omdat de GoogleDrive verder soepel werkt had ik daar eerst mijn energie in gestoken omdat daar ook gewoon de optie is om je foto´s te delen. Niet wetende dat dit een aantal dagen duurt voordat dit kan. De OneDrive is ook wat minder soepel en het laden van de pagina's duurt wat langer.

OneDrive is verder prima maar met de beperking van 5 gig, upgrade kost 2 Euro per maand voor 50 Gig. Met Windows 10 op je pc is OneDrive al standaard geïnstalleerd en log je in met je hotmail, live of outlook account. Standaard heb je dan een mapje op je pc dat synchroniseert met de online opslag wat erg handig is.

Afbeelding

https://youtu.be/h7uBOCJEoac
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: foto´s overzetten van photobucket naar google drive

Bericht door sandeaa (Ton) » vr aug 18, 2017 5:45 pm

Hoi Johannes,

Jou methode werkt ook goed.
Op het laatst in jou filmpje, voor het plakken in het forum, vergeet je te vertellen dat de gekopieerde tag wel tussen de img
aanduiding geplakt moet worden.
Dus bovenin het vakje Img aantikken en de tag er tussen plakken.

Test
Afbeelding
Groeten
Ton v.d.Sanden

Plaats reactie