vliegmiddag 01-03-2014

Plaats hier je (opmerkelijke) foto's
raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door raymon » zo mar 02, 2014 2:34 pm

Ziet er gezellig uit, hoop dat het volgende week ook zulk weer is :)
de verwachtingen zien er wel goed uit dacht ik.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door flymax » zo mar 02, 2014 3:01 pm

Erikf schreef:Jammer dat je er nu pas mee komt en niet gisteren op het veld. Dan hadden we ter plaatse een oplossing kunnen bedenken en had jij waarschijnlijk ook met dat model kunnen vliegen.

Dus volgende keer gewoon het model uit de auto halen en we vinden samen wel een oplossing.
Daar sluit ik me volledig bij aan! Beter de mogelijkheden en onmogelijkheden terplekke ontdekken, dan het nu theoretisch benaderen en op het forum waar veel mogelijkheden tot misinterpretatie zijn.

Max

foetsie

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door foetsie » zo mar 02, 2014 4:07 pm

Bedankt voor het meedenken en ik hoop nu dat met name de opmerking over het stukkie maaien wat stof tot nadenken vormt of nog mooier tot uitvoer komt maar hoe dan ook de volgende vliegdag zal ik wat moed bij elkaar schrapen en jullie mogelijk even lastig vallen zodat ik een vluchtje kan maken. Dat ik dit via het forum doe ipv direct op het veld heeft alles te maken met rustig over veiligheid nadenken...er komt altijd een nieuwe mooie vliegdag en persoonlijk ga ik liever voor een wat breder door gecommuniceerde en structurelere oplossing dan ad hoc iets op het veld regelen. Ik begrijp heel goed dat velen van jullie niet zo een twee drie onderkennen wat er aan voorzichtigheid geboden is bij dit soort kisten maar begrijp svp ook dat het voor mij een enorme stap terug is in het collectieve veiligheidsbesef indien ik Cumulus vergelijk met de gang van zaken op de grote vliegshows.

Zoals je mogelijk weet ben ik betrokken bij het CIV van de afd Modelvliegsport ( Instructie en Veiligheid) en vanuit die gezamenlijke ervaring weten we dat dit soort zaken maar stapje voor stapje naar een hoger plan kunnen ontwikkelen.

Ik ga zsm en zodra dat qua veiligheid kan, en aangekondigd via het forum, de GeeBee testen. De zachtgesoldeerde uitlaten (nadempers) hebben het afgelopen vrijdag bij een static test prima uitgehouden en de volgende stap is nu via enkele testvluchten het eea beproeven.

Heb nog geen filmpie van de mijne maar dit is het(20 kg x 150 kmh). Qua energie ongeveer 27 maal de nieuwe kist waar Sander gisteren mee vloog....:

http://youtu.be/xmDfLKluRCI

Groet,

Henk

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door Erikf » zo mar 02, 2014 5:51 pm

PH-BLE schreef: Dat ik dit via het forum doe ipv direct op het veld heeft alles te maken met rustig over veiligheid nadenken
Om dit via een forum te bespreken lijkt me niet verstandig (persoonlijke mening) omdat je de directe feetback en non-verbale communicatie niet hebt. Op diverse fora zie ik dit onderwerp, regelgeving, tot een uit de hand gelopen conflict escaleren terwijl dit soort onderwerpen bij een bakje koffie vaak zo opgelost zijn. Zelfs op dit forum hebben we er inmiddels een voorbeeld van ;) .

Overigens begrijp ik je situatie en begrijp ook dat het type model waarmee jij op het veld wilt vliegen waarschijnlijk nog niet eerder binnen de club aanwezig is geweest. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Groeten,
Erik

foetsie

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door foetsie » zo mar 02, 2014 6:52 pm

Goed...gaan we de volgende keer bakkie doen :P

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: vliegmiddag 01-03-2014

Bericht door Jan Jaap » zo mar 02, 2014 7:22 pm

Nee... volgende keer opbouwen en vliegen en kijken hoe het ingepast kan worden bij onze vliegerij.
Onze vliegdagen kun je natuurlijk niet vergelijken met een vliegshow.
Als die bij ons zou worden georganiseerd dan zullen we ook een heel ander draaiboek moeten maken dan nu het geval is.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie