sleep met 9 Blaniks tegelijk

Plaats hier je filmpjes
Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: sleep met 9 Blaniks tegelijk

Bericht door ph-svv » wo dec 30, 2015 5:58 pm

Via foto.modelbouwforum.nl kan je makkelijk plaatjes hosten
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: sleep met 9 Blaniks tegelijk

Bericht door flymax » wo dec 30, 2015 7:24 pm

Nee hoor, is wel gehost, en zie hem nu ook weer op de Ipad. Geen idee waarom hij soms niet te zien is.

Max

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: sleep met 9 Blaniks tegelijk

Bericht door ton » wo dec 30, 2015 7:53 pm

Sorry ,maar ik zie hem nog steeds niet.. :oops: ..maar ..np :)

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: sleep met 9 Blaniks tegelijk

Bericht door flymax » wo dec 30, 2015 8:58 pm

nou dan geef ik het op. Dan maar even old school de link aanklikken als je het plaatje van de Blanik wil zien

http://2014.planes.cz/en/photo/1075061/ ... labi-lkvr/


Toevallig kreeg ik vandaag ook een mail van Miroslav en Pavel, de twee heren waar ik in de vakantie vaak mee vlieg. Overigens is dat wel seniorenvliegen van een ander kaliber want die mannen zijn er elke ochtend om 7.00 uur. Dat doen ze omdat ze graag zonder wind vliegen. Onderstaande modellen bouwen ze van styropor en papier (de Akrom) of van EPP (de Akrofar). Vliegklaar wegen ze dan zo'n 450 gram dus de wind heeft er al gauw vat op. Zoals te zien is vliegen ze met een klapprop. het vliegen is dan ook vaak een combi van aerobatics (ze vliegen allebei nog loepzuiver) en klimmen naar hoogte en dan rustig 10 minuten uitzweven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: sleep met 9 Blaniks tegelijk

Bericht door ton » wo dec 30, 2015 9:13 pm

(De Blanik is nu in al z'n glorie te zien!) Wat leuk en apart dat ze zo'n monnikenwerk ervan maken om juist met deze materialen te bouwen.Is daar een speciale reden voor? Of ontwikkelen ze speciale indoor modelletjes oid?Ze zien er wel behoorlijk profi uit!
En over dat 10 min. uitzweven...Laat de F5J mannen dit maar niet horen! :lol: :lol: en de doellanding zal ongetwijfeld ook geen probleem voor ze zijn! :lol: :lol:

Plaats reactie