Geebee van Henk

Plaats hier je filmpjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Geebee van Henk

Bericht door ph-svv » ma mar 10, 2014 10:18 pm

http://youtu.be/aIScaR6qrhg

Ps. Doordat het 2e deel van het filmpje corrupt is geraakt loopt het geluid op het eind niet synchroon.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

foetsie

Re: Wie gaat er vliegen ?

Bericht door foetsie » di mar 11, 2014 5:46 pm

Tja hoe ging het vliegen met de GeeBee..

Allereerst m,n dank aan het bestuur voor de toestemming om de trailer dicht bij het veld te mogen parkeren en een plekkie te mogen maaien om de zaak in elkaar te knutselen. Natuurlijk Han niet vergeten. Het extra gemaaide stuk ( met de uitloop waar hij bijna kopje onder ging) bleek echt wel nodig.

Ik had een weekje geleden thuis de eigenbouw nadempers (gemaakt van RVS thermosflessen en gesoldeerd met zilver/tin zachtsoldeer) al static getest. Nu kwamen twee dingen bij elkaar..zouden de dempers het in de vlucht ook houden en krijg ik de kist voor het einde van de baan tot stilstand.
De beide vluchten over het algemeen wat hoog gehouden om bij een eventuele calamiteit wat tijd over te hebben. Maar de nadempers deden het prima en het geluid is tov de originele Pitts Style dempers (die nu als voordempers dienen) minstens gehalveerd.

De landing van de eerste vlucht lukte direct..enkele meters voorbij de drempel aan de grond (We hadden de daar aanwezige kuilen van de weggezakte maaier toch maar even veiligheidshalve opgevuld) en ruim voor de sloot stil. Bij de tweede vlucht was de wind plotseling wat opgestoken en vol cross van links. Met het silhouet van de vuilnisbelt steeds onder de kist tijdens de landing ( en dus wat hoger binnenkomen dan me lief is) en gekruist sturend voor compensatie van de crosswind schoot de kist iets te ver door en derhalve niet aan dek gezet. Nog een rondje met full flaps en mikken op de drempel (vandaar dat ik ook dicht bij dat punt stond). Ik zie in het filmpje dat ik hooguit 15 tot 20 meter over had...slik.. Merkte dat tijdens de uitloop ook vandaar het forse naar rechts draaien aan het einde.

Al met al een geslaagde middag en zodra we een rustig zuidwesten windje hebben en weer van die aangename temperaturen EN dan dat alles ook nog op een zaterdag doen we het nog een keertje over...

Groet,

Henk

Ps Sander bedankt voor de registratie.

Plaats reactie