waterdicht maken van elektronica

Een tip of een handigheidje ... meld het hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

waterdicht maken van elektronica

Bericht door luppie » ma okt 31, 2011 10:59 pm

Omdat ik nog ga beginnen met de magnum reloaded zat ik te denken hoe ik vooral de ontvanger en regelaar waterdicht kan maken.
JJ kwam al met een goed idee om het onder te dompelen in plasti dip een soort vloeibaar rubber.
Maar ik wil het eens proberen met de spullen die ik al in huis heb. Voordat ik het ga doen ben ik wel benieuwd naar welke dingen ik wel of niet zou moeten doen.
bijvoorbeeld (meerdere keren) onderdompelen in verf, blanke meubel lak watergedragen, gesmolten kaarsvet.
uiteraard met de servostekkertjes aangesloten. en dat kan ook met de servo maar dan niet waar het asje uit de servo komt. Misschien de servo open maken en de tandwielkast vol drukken met vaseline.

Ik zit zelf te denken aan kaarsvet omdat dit relatief makkelijke te verwijderen is met warmte en drupt het kaarsvet van je regelaar na het vliegen dan is hij te warm :D

De motor is al elektrisch geïsoleerd door de lak op de draden alleen moet de soldering dan nog waterdicht worden.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie