Servo connector krimp tang

Een tip of een handigheidje ... meld het hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Servo connector krimp tang

Bericht door Tonnie78 » di apr 28, 2015 11:49 pm

Ik heb op de beurs in Soest een mooie servo connector krimp tang gekocht.

Afbeelding

Normaal gesproken als de kabels van een servo te kort zijn verleng ik deze altijd door de draad te vervangen voor een langere. Dus de servo behuizing demonteren, nieuwe draadjes op de print solderen. Maar ik had tot nu toe nooit de mogelijkheid om een servo stekker aan mijn draad te maken dus hier soldeerde ik dan weer het uiteinde van de oude kabel aan.

Dit werkt, maar ik probeer altijd zo min mogelijk overgangen te maken. Of het nou gesoldeerd is of met een stekker dat maakt niet uit, maar ik weet uit ervaring dat de meeste problemen optreden bij overgangen in bekabeling. Deze soldeer verbinding is ook zo'n overgang. Door het solderen wordt de kabel massief en dit zou een kabelbreuk kunnen veroorzaken.

Met deze nieuwe tang kan ik nu dus gewoon aan het einde van de nieuwe kabel van de servo op een nette en degelijke manier nieuwe busjes aan de draad maken die weer in de servo connector passen.

Dus als iemand eens servo connectoren aan een draad wil zetten. Ik heb de tang en leen hem graag uit.

Gebruikersavatar
Nanni
Lid
Berichten: 319
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Servo connector krimp tang

Bericht door Nanni » wo apr 29, 2015 9:54 am

Ik heb ook zo'n ding, maar vind het erg moelijk tot onmogelijk om een goede verbinding te maken. Kom graag in de leer.

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Servo connector krimp tang

Bericht door Tonnie78 » wo apr 29, 2015 10:26 am

Neem hem eens mee vanmiddag Sipko dan.kijken we even

Gebruikersavatar
Nanni
Lid
Berichten: 319
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Servo connector krimp tang

Bericht door Nanni » wo apr 29, 2015 4:54 pm

Ik weet nu hoe het moet. Het zal nu wel goed gaan. Bedankt Tonnie voor de uitleg.

Gebruikersavatar
kadet
Berichten: 405
Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
Contacteer:

Re: Servo connector krimp tang

Bericht door kadet » vr mei 01, 2015 9:19 am

je hebt laten zien hoe e.e.a. werkt en vindt dat perfekt Tonnie.
zodra de servokabels op lengte gemaakt moeten worden in de Bergfalke wil ik graag een keer gebruik maken van jou aanbod.

Groet, Rob

Plaats reactie