Dit is een zweefvliegtuig waarbij de zwevers van frans niks bij lijken
Vroeger had je balsa toen kwam depron en natuurlijk had je de glasbakken opgevolgd door keflar maar dit is weer helemaal anders namelijk....plastic!
Ik zal dit gekregen paard niet langer in de bek kijken want ik ben er best blij mee. Gekregen van een clublid (nog bedankt!)
Maar goed er zit een 27mc ontvanger in en een defecte nihm accu.
Ook heeft hij wat aanvaringen gehad met de aarde waardoor de vleugels wat geknakt zijn.
Ik zal een uitgebreid verslag maken van alle werkzaamheden zoals de ombouw en de reparatie.
Hier een paar foto's van het vliegtuig met reeds de ombouw al gedaan!
Ik denk 10 minuten en wat tape en lijm dat we een heel eind zijn.
herstel en ombouw Accipiter Badius
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
herstel en ombouw Accipiter Badius
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: herstel en ombouw Accipiter Badius
Ik zie een nieuw TV programma: Creatief met plastic...
Hou ons op de hoogte...
Hou ons op de hoogte...
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: herstel en ombouw Accipiter Badius
Ik heb hem net ingevlogen en hij doet het goed.
Genoeg power om met een beetje wind te kunnen vliegen. Ik heb de orginele nimh accu er in gedaan samen met een 2s 800mA lipo om het zwaartepunt goed te krijgen. Het zwaartepunt ligt nu halverwege de vleugel en met alleen de orginele accu op 2/3 van de vleugel dus behoorlijk aan de achterkant. Toch lijkt dit wel te moeten want hij ging nu iets te graag duiken bij gas los en ik moest ook aardig wat up trimmen bij vol gas.
Dus de volgende keer 2 lipo's 2s 800mA er in en kijken of het dan beter is.
De klapprop klap alleenn niet..... op de grond gaat hij soepel maar in de lucht blijft hij zoveel draaisnelheid houden door de luchtstroom dat hij niet in klapt
Ook moeten de vleugels een extra stukje versterking hebben want hij was aardig aan het klapwieken.
Genoeg power om met een beetje wind te kunnen vliegen. Ik heb de orginele nimh accu er in gedaan samen met een 2s 800mA lipo om het zwaartepunt goed te krijgen. Het zwaartepunt ligt nu halverwege de vleugel en met alleen de orginele accu op 2/3 van de vleugel dus behoorlijk aan de achterkant. Toch lijkt dit wel te moeten want hij ging nu iets te graag duiken bij gas los en ik moest ook aardig wat up trimmen bij vol gas.
Dus de volgende keer 2 lipo's 2s 800mA er in en kijken of het dan beter is.
De klapprop klap alleenn niet..... op de grond gaat hij soepel maar in de lucht blijft hij zoveel draaisnelheid houden door de luchtstroom dat hij niet in klapt
Ook moeten de vleugels een extra stukje versterking hebben want hij was aardig aan het klapwieken.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: herstel en ombouw Accipiter Badius
Hallo Luppie...
Het blijven draaien van de prop kan ook te maken hebben met het wel of niet programmeren van de electronische rem van je regelaar...
Volgens mij was het zo:
Het uitgangspunt is alles uit:
- Gasstick vol los.
- Accu aansluiten
- Wachten op de eerste piep
- Daarna gasstick direct dicht.
gewoon even proberen...
Het blijven draaien van de prop kan ook te maken hebben met het wel of niet programmeren van de electronische rem van je regelaar...
Volgens mij was het zo:
Het uitgangspunt is alles uit:
- Gasstick vol los.
- Accu aansluiten
- Wachten op de eerste piep
- Daarna gasstick direct dicht.
gewoon even proberen...
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: herstel en ombouw Accipiter Badius
Nou dit is een chinees hakkiemakkiestjoepiejoepie regelaartje brushed wel te verstaan.
Wanneer ik hem aansluit met de gastick perongeluk open gaat hij ook direct draaien.
En hij begint pas te draaien wanneer de stick op 40% staat.
Ik kan er wel een rem op maken maar dan komt er een extra servotje in die een stokje voor de prop gaat duwen
Wanneer ik hem aansluit met de gastick perongeluk open gaat hij ook direct draaien.
En hij begint pas te draaien wanneer de stick op 40% staat.
Ik kan er wel een rem op maken maar dan komt er een extra servotje in die een stokje voor de prop gaat duwen
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: herstel en ombouw Accipiter Badius
Ik zal toch eens even kijken of ik nog wat heb liggen voor je...
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"