Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 euro!!

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Jan Jaap » vr jan 28, 2011 10:53 pm

Freewind schreef:Moet je me alleen even uitleggen wat je bedoeld met: Misschien was een Canarie toch een betere keus geweest?
Misschien bedoeld je dat ik dan niet moet zeuren en gewoon een goedkoper kistje moet kopen i.p.v. een veel duurdere sleepkist waar ik misschien spijt van ga krijgen? Dacht het niet !!!
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik denk alleen niet dat je er spijt van krijgt zoals door Luppie al wordt genoemd. Maar het vergt wel een grotere investering.
Het lijkt altijd zo aanlokkelijk. Kistje van 100-150 euro en voordat je hem vliegklaar hebt, zit je zo richting 300-400 euro. Wat nou goedkoop :?: .

Kanarie voor 28 euro, blijkt 38 te zijn. Oeps foutje. En dan vliegklaar bijna 100 euro. En de verzendkosten zijn ook nog een grote boosdoener :evil:
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door luppie » za jan 29, 2011 1:28 am

100 euro? neee man voor 38 euro ligt hij op je deurmat en 18 euro extra kun je vliegen uuh even rekenen.... 56 euries
Het is wel een dure hobby maar zo duur ook weer niet :lol:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Jan Jaap » za jan 29, 2011 8:20 am

Je hebt deels gelijk, maar ik was ook even uitgegaan van een ontvanger erbij. Maar goed die zou je ook uit kunnen wisselen.
De 2,4 GHz ontvangers zijn wel een stuk duurder als de 35 MHz.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Zaktindegeute » za jan 29, 2011 8:40 am

En daar heb je geen gelijk J.J.

Als je niet gaat voor het vreselijk dure spul, maar genoegen neemt met een zend en ontvangstsysteem wat net zo goed werkt, maar iets minder toeters en bellen heeft, dan kun je (zoals in mijn geval) je lichte zwevertje uitrusten met een Spektrum / DS2 compatible ontvangertje van 7,95 $ En deze hebben gegarandeerd meer dan genoeg reikwijdte. Nogmaals..het is maar net waar je vertrouwen in hebt..
Een ander voorbeeld zijn de FrSky module's met bijhorende ontvangers. Ondergetekende (en Luppie ook) heeft een FrSky module gekocht met bijhorende ontvanger waarmee je je oude (in dit geval) Multiplex zender om kan bouwen naar 2,4 gHz. Deze jongens garanderen een reikwijdte van 1,5-2,5 km! ( Compleet - kosten 26 Euro--- op je deurmat !)

Hiermee heb je toch gelijk weer een uitdaging. Waarom niet proberen je goedkope kistje op een goedkope manier gereed te maken ? We hebben hier al eens vaker over gesproken, iemand kan de zolder vol hebben hangen met dure merk-kisten, en er zelden of nooit mee vliegen, en aan de andere kant veel lol hebben en veel vlieguren beleven aan een simpel depron of low-budget kistje. ;)
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door luppie » za jan 29, 2011 10:43 am

Vanmiddag kom ik mijn nieuwe 2.4 setje even uittesten op het veld. Ik heb dus inderdaad die frsky zendmodule gekocht en 6 ontvangers voor 85 euro incl verzenden.
een ontvanger kost net iets meer als een tientje. Net wat ik al zij 18 euro om hem vliegend te krijgen en dat is alles compleet ontvanger, bec, accu en servo's.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Zaktindegeute » za jan 29, 2011 11:55 am

Waar heb je de FrSky ontvanger nu in zitten Luppie ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Jan Jaap » za jan 29, 2011 12:46 pm

Dat is waar ook, jullie hebben helemaal gelijk ;)
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Zaktindegeute » za jan 29, 2011 1:01 pm

:shock: :lol:
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door luppie » za jan 29, 2011 5:04 pm

Ik heb 4 ontvangers 4 kanaals en 2 stuks 7 kanaals. ik heb er nu één in die x41 deltastorm en dat vloog zeer goed tenminste de ontvanger en zender werken perfect alleen de piloot en het vliegtuig hebben nog wat aanpassing nodig. Ook een 7 kanaals ontvanger in de zelebanu gedaan en ook die werkt zonder storing!
er gaat nog een 4 kanaals in de edf flycat en de rest moet ik nog even zien.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Canary SQ Fiberglass and Balsa/Ply Glider KIT voor 28 eu

Bericht door Jan Jaap » zo jan 30, 2011 8:43 am

Freewind schreef:En daar heb je geen gelijk J.J.

Als je niet gaat voor het vreselijk dure spul, maar genoegen neemt met een zend en ontvangstsysteem wat net zo goed werkt, maar iets minder toeters en bellen heeft, dan kun je (zoals in mijn geval) je lichte zwevertje uitrusten met een Spektrum / DS2 compatible ontvangertje van 7,95 $ En deze hebben gegarandeerd meer dan genoeg reikwijdte. Nogmaals..het is maar net waar je vertrouwen in hebt..
Een ander voorbeeld zijn de FrSky module's met bijhorende ontvangers. Ondergetekende (en Luppie ook) heeft een FrSky module gekocht met bijhorende ontvanger waarmee je je oude (in dit geval) Multiplex zender om kan bouwen naar 2,4 gHz. Deze jongens garanderen een reikwijdte van 1,5-2,5 km! ( Compleet - kosten 26 Euro--- op je deurmat !)

Hiermee heb je toch gelijk weer een uitdaging. Waarom niet proberen je goedkope kistje op een goedkope manier gereed te maken ? We hebben hier al eens vaker over gesproken, iemand kan de zolder vol hebben hangen met dure merk-kisten, en er zelden of nooit mee vliegen, en aan de andere kant veel lol hebben en veel vlieguren beleven aan een simpel depron of low-budget kistje. ;)
Bij het starten met deze hobby heb ik voor een systeem gekozen die zich al geruime tijd heeft bewezen op het 2,4 GHz gebied. Ik heb mij daar in laten voorlichten en hier bewust voor gekozen. Ik wilde niet na 1 jaar een nieuwe zender hoeven kopen en de daarbij behorende ontvangers. In dat geval is goedkoop duurkoop.
Ik ben ook niet in het bezit van een (tweede) zender op 35 MHz met bijbehorende ontvangers. Ik kan dus ook niet ombouwen van 35 MHz naar 2,4 GHz. Ik kan dus ook niet aangeven of ik daar vertrouwen in heb. Ik ga ook geen 2e zender kopen op 35 MHz om deze dan weer met een goedkope module weer om te bouwen naar 2,4 GHz. In mijn geval kan ik niets met deze informatie omdat ik hiervoor geen spullen heb.

Dus een extra ontvanger ergens rond de 60 euro en de Canary 40 euro. Samen 100 euro.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie