Een nieuwe zwever

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Een nieuwe zwever

Bericht door luppie » do aug 06, 2015 11:16 pm

Het is eigenlijk maar net wat jij graag wilt en hebt. Ook bij een 2S accu moet je een bec gebruiken wanneer je geen HV servo's en ontvanger hebt.
Zelf zou ik voor een 2 of 3 S accu met bec gaan maar een goeie nihm kan ook.

De grote van de accu laat ik dan afhangen van hoeveel gewicht je moet hebben voor het zwaartepunt. Pak gewoon eens een willekeurige accu en probeer het zwaartepunt. Dan weet je of je zwaarder ligter moet.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een nieuwe zwever

Bericht door ph-svv » vr aug 07, 2015 11:27 am

2S Lipo zou ik niet direct aanbevelen, zoals Luppie al aangeeft is dat voor HV systemen.
een 2S LiFe kan daarin tegen wel prima. voordeel van een LiFe accu is dat ze erg licht zijn.
Wanneer je dus wat meer gewicht nodig hebt kan je ook gewoon een 4S NiMH pakketje nemen.
(Denk er alleen wel aan dat je een NiMH even oplaad als je een tijdje niet gevlogen hebt, omdat een NiMH last heeft van zelfontlading)

Persoonlijk ben ik niet van de BEC schakelingen, maar dat mag ieder voor zich bepalen natuurlijk :)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)


Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Een nieuwe zwever

Bericht door Tonnie78 » za aug 08, 2015 6:16 pm

Ja dat is een goede ontvangeraccu en met de geselecteerde kabel kan je deze prima opladen!

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een nieuwe zwever

Bericht door ph-svv » zo aug 09, 2015 4:56 pm

Accu 1 heb ik ook in gebruik, werkt prima.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie