Oldgliders

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » di apr 19, 2016 2:44 am

Tsja die Olympia meise vloog na wat "tweaken"hardstikke lekker...Mooi ding ook om te zien!...Helaas heb ik er niet zo lang plezier van mogen hebben na een vermoedelijk vastgeslagen servo heb ik storing gehad en het model was niet meer te redden.Les geleerd om toch niet te beknibbelen op servo's :oops:
Na overleg thuis heb ik besloten om snel een nieuwe te bestellen omdat ik er toch wel erg gek op was ;)
Eerst bij aerobertics..2 dagen later gerefund, bleek een "foutje"op de site..niet leverbaar.Toen maar naar M en C modellbau die hadden er nog een.... :cry: ook weer gerefund....maar ik wil zo snel mogelijk m'n centjes kwijt :lol: ..wat nu! nergens meer te vinden! alleen in wit maar dan is er nog wel meer moois te vinden. Ach ieder nadeel heb zen voordeel dus maar een DFS kranich besteld aangezien die ook niet zo algemeen zijn.Blijft toch in de Hans Jacobs style ;) is natuurlijk niet zo mooi en groot als deze in het filmpje https://youtu.be/uLyOOv40wZg de mijne is 3.6meter en valt dus onder de mini's.. :lol: Zit wel oratex op(vind ik mooi) nou maar hopen dattie snel in zwolle komt en dat ik hem snel vliegklaar kan maken met goede sterke servo's en een fijn sleephaakje ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » di apr 19, 2016 2:55 am

Hier nog een om het af te leren https://youtu.be/Z2mpiS8Ha9c kun je gelijk zien dat hij niet zo mooi als een minimoa is :lol: Voor de gene die graag een stukje erover willen lezen http://www.scalesoaring.co.uk/VINTAGE/D ... ranich.htm

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door sandeaa (Ton) » di apr 19, 2016 7:25 am

Goh Ton dat is erg jammer dat hij niet meer te redden viel, wanneer is dat gebeurd en welke servo zat vast?
Maar deze DFS Kranich is ook wel heel erg mooi hoor.
Dat zal niemand erg vinden als deze boven het veld te zien is ;) ;) ;)
Succes met de bouw.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » wo apr 20, 2016 2:00 am

Ik zal je vanmiddag in geuren en kleuren vertellen wat m'n bevindingen zijn :evil: is een lang verhaal .

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door flymax » vr apr 22, 2016 10:54 am

ton schreef:Tsja die Olympia meise vloog na wat "tweaken"hardstikke lekker...Mooi ding ook om te zien!...Helaas heb ik er niet zo lang plezier van mogen hebben na een vermoedelijk vastgeslagen servo heb ik storing gehad en het model was niet meer te redden.Les geleerd om toch niet te beknibbelen op servo's :oops:
Na overleg thuis heb ik besloten om snel een nieuwe te bestellen omdat ik er toch wel erg gek op was ;)
Eerst bij aerobertics..2 dagen later gerefund, bleek een "foutje"op de site..niet leverbaar.Toen maar naar M en C modellbau die hadden er nog een.... :cry: ook weer gerefund....maar ik wil zo snel mogelijk m'n centjes kwijt :lol: ..wat nu! nergens meer te vinden! alleen in wit maar dan is er nog wel meer moois te vinden. Ach ieder nadeel heb zen voordeel dus maar een DFS kranich besteld aangezien die ook niet zo algemeen zijn.Blijft toch in de Hans Jacobs style ;) is natuurlijk niet zo mooi en groot als deze in het filmpje https://youtu.be/uLyOOv40wZg de mijne is 3.6meter en valt dus onder de mini's.. :lol: Zit wel oratex op(vind ik mooi) nou maar hopen dattie snel in zwolle komt en dat ik hem snel vliegklaar kan maken met goede sterke servo's en een fijn sleephaakje ;)

Ton, ook een heel gave keuze, de Kranich.

Ga je er wel remkleppen in zetten? Je hebt bij de Olympia kunnen zien hoeveel plezier je daar van hebt!

Max

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » vr apr 22, 2016 11:53 am

Sterker nog,die remkleppen waren er al ingebouwd.Was een aanbieding bij pp-rc.Was een restvoorraadje wat weggewerkt moest worden.Voor iemand die van moderne zwevers houd is er ook nog een mooie aanbieding http://www.pp-rc.de/FLUGMODELLE/Segelfl ... =4&c=4&p=4 Mooie vol glasbak voor 220 euro minder!Daar heb ik ook nog even na gekeken maar die zijn er al een stuk of wat op de club volgens mij.
De Kranich had ik al wel eerder na gekeken maar aangezien de Olympia meise in antik gewebe en een stuk goedkoper was heb ik daar toen voor gekozen.De uitvoering die nu onderweg is zit nl witte oratex op (je kunt niet alles hebben) :lol:
en ja het is een oud knikvleugeltje, val ik persoonlijk toch wel op. ;) en als laatste http://airfoiltools.com/airfoil/details ... =goe227-il dat is het profiel wat werkelijk op het model zit...oud he... :lol:

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door sandeaa (Ton) » do apr 28, 2016 7:23 pm

Is hij al binnen Ton?
Heb je al foto's gemaakt?
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » do apr 28, 2016 7:52 pm

Hij is idd vandaag binnen gekomen.Ik heb vandaag ook maar even de rest aangeschaft waar ik de vorige keer wat op beknibbeld had :oops: heb nu op hoogte, richting en sleephaak dymond d-7550MG en op rem/aileron D-power AS-340BBMG gekocht met een orginelen Fasst ontvanger. het assembleren zal nog even wat tijd kosten maar de vaart zit er redelijk in.Ook het cockpit gebeuren zal ik nu eens serieus aanpakken aangezien ook dit ook weer een 2 zitter is (Goevier naast elkaar ,deze achter elkaar) foto's is altijd een "gedoe"voor me maar ik zal snel doorbouwen dat andere mensen op het veld dit weer mooi kunnen weergeven. ;) Wat me wel opviel was dat ik serieus dacht dat de "knik" in de vleugel minder was dan bij de minimoa.....nee dus.. :lol: het is een beauty met 3.60M span....(blijft mini :lol: )

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door sandeaa (Ton) » do apr 28, 2016 8:01 pm

Succes met de bouw.
Het weekend kan niet gevlogen worden dus tijd zat :lol:
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Oldgliders

Bericht door ton » do apr 28, 2016 8:04 pm

Ik moet dit weekend werken dus bouwen komt er ook niet van!.... :x :cry:

Plaats reactie