Vraagje aan Max

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Vraagje aan Max

Bericht door ton » vr mei 15, 2015 9:04 pm

Max,wat is het max gewicht wat je kunt slepen? aangezien ik een keuze moet gaan maken ivm de Slingsby Petrel.
Deze wordt volgens gegevens ongeveer 9KG maar ik vermoed dat dit best wel eens rond de tien kan komen liggen.
Als dit te doen is bouw ik hem als puur zwever.Zoniet ,np. dan moet er een aandrijving opkomen.b.v.d.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door ph-svv » vr mei 15, 2015 9:17 pm

Waarom vraag je dit aan Max?
Er zijn meer slepers op de club ;)
(Die ook door Max bestuurd kunnen worden)

NB. Misschien beter om dit via een PB te vragen als mijn antwoord ongewenst is :)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door han » vr mei 15, 2015 9:51 pm

:lol: :lol: :lol: Ik heb een trekhaak aan mijn auto daar kun je de grootste zwevers mee optrekken

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door flymax » vr mei 15, 2015 10:14 pm

Ton, ik moet nog gaan ontdekken wat mijn Taylorcraft kan doen. Maar als je voor zeker wil gaan, dan zou ik opteren voor een elektromotor. Je weet dat er mogelijkheden zijn om alleen met een as en een middenstuk te werken? Dus zonder Spinner? Dan kan je hem alsnog als pure zwever vliegen door de prop er af te halen. Als je net naast de motor een sleephaak inbouwt heb je het beste van twee werelden. Of je moet er voor gaan kiezen om alle sleeptreffens in nederland af te gaan lopen.

Door mijn andere hobby ben ik er meestal niet op de mooiste zweefdagen. De afgelopen twee weken heerlijk gevlogen in Tjechie. Vandaag bijvoorbeeld van 7 tot 9 modelgevlogen en van 13 tot 16.00 uur in. De Libelle voor de bergen gehangen. Kan het nog beter? :D
Max

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door ton » za mei 16, 2015 7:17 am

Dan wordt het idd "" het beste van twee werelden"aangezien die sleeptreffens vaak worden afgezegd.Volgens mij is iedereen s'winters van alles van plan maar als puntje bij paaltje komt....En Wat betreft je andere hobby....FANTASTISCH 8-) :D :D
Geniet er lekker van !

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Niet te snel oordelen

Bericht door ph-svv » za mei 16, 2015 10:15 am

ton schreef:Dan wordt het idd "het beste van twee werelden" aangezien die sleeptreffens vaak worden afgezegd.
Volgens mij is iedereen s' winters van alles van plan maar als puntje bij paaltje komt....
Bij hoeveel sleeptreffens ben je al geweest dan?
Ik vind wel dat je wel erg snel je oordeel klaar hebt staan eerlijk gezegd.
Als het weer niet meezit word het meestal een of twee weken uitgesteld, daar heeft men geen invloed op.
Neem het afgelopen Vintage Glider Treffen, Max heeft dit 2x uitgesteld maar het is wel doorgegaan.
Anders zijn er nog de BIGGS treffens.

Om niet afhankelijk te hoeven zijn van een sleper is een eigen motor natuurlijk wel ideaal.

Ps. Ik het geval van het ESG in Kampen is er maar 1 datum, dit komt door mijn vakantie en andere evenementen op de club kalender.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door han » za mei 16, 2015 11:19 am

Ik kan die datum niet.

raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door raymon » za mei 16, 2015 5:16 pm

als ik het weet kan ik met de decathlon wel komen. maar dan wil ik wel weten of ik wat te doen heb.
alleen rondjes is niet echt leuk.
met de bigjim heb ik een 23kg fox omhoog getroken
met de decathlon moet ik ook zo iets kunnen.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door Erikf » zo mei 17, 2015 12:34 pm

raymon schreef:als ik het weet kan ik met de decathlon wel komen. maar dan wil ik wel weten of ik wat te doen heb.
Het is een beetje "kip en ei" verhaal.
Als er geen sterke slepers zijn zal ook niemand een grote zwever aanschaffen en als iemand wel een sterke sleper heeft maar niet komt omdat er geen grote zwevers zijn.........................Dat gaat zo niet opschieten.

Dus kom gewoon met jouw slepers, zet wel even op het forum dat je een sleper meeneemt en tot hoeveel kilo je kunt slepen en dan komt de rest "vanzelf".
Groeten,
Erik

raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: Vraagje aan Max

Bericht door raymon » zo mei 17, 2015 12:37 pm

Okee ik sta voor de brug haha.
Ik bedoelde meer dat ik altijd wel wil komen maar graag wel wat te doen heb
Dus als iemand aangeeft het is mooi weer en ik Heb geen wedstrijd dan kan ik gewoon komen.
Maar zal het aangeven, ik heb hem nu in de auto staan

Plaats reactie